Oficialii CNAIR consideră că lansarea în licitație publică, tergiversată de multe ori în trecut, reprezintă practic principala etapă pentru succesul unui proiect. Cel mai aşteptat proiect de infrastructură pentru toată România, autostrada Sibiu-Piteşti se află în stadiul de licitaţie. Cu o valoare totală de aproape 2,6 miliarde de lei (aproximativ 570 milioane de euro), ofertele pentru loturile 1 și 5 se află acum în perioada de evaluare, iar anul viitor cele două obiective urmează să intre în faza de proiectare și execuție, conform unui comunicat transimis de CNAIR.
Un proiect important este autostradă de Centură a Capitalei, scos la licitație publică anul acesta. Sectorul de Sud, cu o lungime de 51 de km și o valoare totală de peste 2, 6 miliarde de lei (aproximativ 580 milioane de euro) , face parte din noul Inel de Centură a Capitalei și va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulației în zona metropolelor europene. Și acest obiectiv de infrastructură va intra anul viitor în faza de proiectare.
60 km din autostrada Transilvania, în licitaţie a treia oară
Pentru proiectarea și execuția celor aproximativ 60 de km ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, contractele au fost de asemenea lansate în licitație publică. Construcția celor trei loturi, cu o valoare însumată de aproximativ 991 milioane de lei (circa 220 milioane de euro), poate începe anul viitor, după semnarea contractului și după parcurgerea perioadei de proiectare.
Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș.
CNAIR a mai scos la licitație anul acesta proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Drumului Expres Craiova- Pitești, cu o lungime totală de 121 km și o valoare însumată de aproximativ 3,76 de miliarde de lei ( circa 820 milioane de euro). Proiectul, care are o deosebită importanță pentru dezvoltarea economică a zonei de sud a României, urmează să intre de asemenea în faza de proiectare, anul viitor. Ofertele pentru cele 4 loturi ale drumului expres Craiova-Pitești se află în acest moment în faza de evaluare.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru care se așteaptă deja desemnarea unui antreprenor, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri). Cu o valoare de aproape 2 miliarde de lei (aproximativ 500 de milioane de euro), acest obiectiv are alocată o perioadă de proiectare de 18 luni, după semnarea contractului.