23 de oferte pentru construcţia unor sectoare din autostrăzile Timişoara-Lugoj şi Transilvania

Şapte asocieri de firme şi trei companii sunt interesate de proiectarea şi construcţia Lotului 2 din Autostrada Timişoara - Lugoj în timp ce alte nouă asocieri şi patru companii vor să construiască un sector al Autostrăzii Transilvania.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru contractul ‘Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2’ au depus oferte următoarele firme şi asocieri:

  1. Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL;
  2. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA;
  3. Asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi SpA – Tancrad SRL;
  4. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991 Ltd;
  5. Asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Vamibero Holding SA – Arcadis Eurometudes SA;
  6. FCC Construccion SA;
  7. JV Strabag SRL – Straco Grup SRL;
  8. Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL;
  9. Copisa Constructora Pirenaica SA;
  10. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.

Comisia Europeană a aprobat, recent, finanţarea nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru proiectul ”Construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă”. Valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare este de 248,147 milioane de euro, din care co-finanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,925 milioane de euro, iar 37,222 milioane de euro reprezintă contribuţia de la bugetul de stat.
Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2×2) între oraşele Timişoara şi Lugoj, în lungime de 25,625 km şi a unei variante de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă în lungime de 9,5 km.
Pentru contractul vizând ‘Proiectarea şi construcţia Autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700’, firmele care au depus oferte sunt:

  1. Consorzio Stabile Alveare;
  2. Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL;
  3. Tirrena Scavi SpA;
  4. Asocierea OHL ZS – Tel Drum;
  5. Asocierea Pa&Co International SRL – Hochtief Solution AG;
  6. Collini Lavori SpA;
  7. Asocierea Lena Engenharia e Construcoes SA – Apolodor Grup Construct SRL – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes SA;
  8. FCC Construccion SA;
  9. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA – Consinit SRL – Eurocerad International SRL;
  10. Asocierea Azvi SA – Delta ACM 93 SRL;
  11. Asocierea Porr Bau GmbH – Hidroconstructia SA – Studio Corona SRL;
  12. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;
  13. JV Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.

În total, Autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.
Şedinţa de deschidere a ofertelor pentruc ele două contracte a avut loc luni.