Astfel, în urma trimiterii unui newsletter, doar 77% dintre mesaje sunt livrate cu succes. Din cele 23% care nu ajung în Inbox 6% intră în folderul de spam, iar 17% se pierd definitiv pentru că nu trec de filtrele serverelor.
"Fiecare email transmis înseamnă o sumă de bani investită. De aceea, este important ca rata mesajelor care intră în Inbox să fie cât mai mare. Să spunem că suntem un magazin online şi că nu avem pierderea de 23%. În urma trimiterii unui newsletter către 10.000 de abonaţi rezultă 15 cumpărători cu un cost mediu de 150 de lei, adică încasări de 2.250 de lei. Însă, în momentul în care 23% dintre mesaje nu ajung în Inbox înseamnă o pierdere de peste 500 de lei din cei 2.250", explică Bogdan Nedelcov, coordonator proiecte, MailAgent.
Această pierdere este consecinţa unor factori direcţi precum rata foarte mică de deschidere a mesajelor din cauza conţinutului nerelevant pentru destinatar, raportări de spam, sau formatări tehnice defectuase ale mesajelor.
Situaţia se poate îmbunătăţi prin folosirea corectă a bazelor de date, prin segmentarea inteligentă a consumatorilor şi prin livrarea de conţinut relevant pentru fiecare dintre abonaţii la newsletter.
Analiza realizată de către MailAgent se bazează pe monitorizarea ratei de deschidere a emailurilor din peste 800.000 de adrese de mail, în perioada ianuarie – noiembrie 2011.