Lucrările la toate tronsoanele de autostradă situate în vestul ţării pe culoarul IV Pan European între Nădlac şi Orăştie ar putea începe până în luna iulie a anului viitor, a declarat, pentru Capital.ro, Adrian Ionescu, director în cadrul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Potrivit Companiei Naţionale de Drumuri, cele cinci tronsoane, Nădlac – Arad (38,88 km), Arad – Timişoara (32,20 km), Timişoara – Lugoj (35,62), Lugoj – Deva (99,50 km) şi Deva – Orăştie (32,80 km) au impreună o lungime de 239 kilometri, iar valoarea totală estimată a proiectului depăşeşte 2,2 miliarde de euro.

Lucrări pe numai 32 de kilometri

Dintre acestea, lucrările au început numai pe tronsonul Arad – Timişoara, în urma unei finanţări de la BEI în valoare de 200 milioane de euro (74%) şi Guvernul României, în valoare de 70 milioane de euro (26%).

Stadiul lucrărilor pe acet tronson au întîrziat însă din cauza unor „probleme apărute şi care nu au fost prevăzute în studiul de fezabilitate”. Lucrările au început în paralel şi spre Arad şi spre Timişoara de către constructorul format din firmele FCC (Spania) şi Astaldi (Italia).

„Înspre Arad lucrările au ajuns la un nivel de până la 10%, din cauza unei probleme legate de aeroport. […] În cealaltă parte, spre Timişoara, lucrările sunt puţin mai avansate, până la 15%, iar aici circa 70% din aliniament şi decopertare a fost realizată. Mai sunt circa 4 kilometri, pe care se lucrează ceva mai greu”, a explicat Ionescu.

Patru noi tronsoane anul viitor

În rest, portivit reprezentantului CNADNR, diferenţele de timp sunt foarte mici între tronsonul Arad – Timişoara şi celelate. Pentru tronsonul Nădlac – Arad au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, iar contractul pentru realizarea tronsonului Deva-Orăştie a fost scos la licitaţie.

La începutul lunii noiembrie, ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu declara că pe sectorul de autostradă Nădlac – Arad nu s-a făcut nimic, iar lucrările sunt „în stadiul 0”. De asemenea, ministrul a precizat că pe tronsonul Timişoara – Lugoj, lucrările vor fi demarate la începutul anului 2010, dar până acum nu a fost ales constructorul.