Bosch aniversează anul acesta 25 de ani de la demararea producției de serie a primului sistem de navigație din Europa - Bosch TravelPilot.
Sistemele de navigaţie ghidează de peste un sfert de secol autoturismele din punctul A în punctul B, iar acum sunt capabile să optimizeze şi consumul autovehiculelor. În funcţie de topografia traseului, eco-navigaţia asigură o reducere medie a consumului de carburant cu aproximativ nouă procente. În consecinţă, și emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ.
În 1989, Bosch a început producţia de serie a sistemului TravelPilot IDS (Identification of Digitized Streets – identificarea străzilor digitalizate), primul sistem autonom de navigaţie şi localizare a destinaţiei utilizat pe drumurile europene. Cu o hartă afişată pe un monitor de 4,5 inch, acesta îl informa constant pe şofer privind poziţia autovehiculului în cadrul reţelei de drumuri şi utiliza o săgeată simplă pentru a indica direcţia către destinaţie, precum şi legăturile rutiere disponibile care duceau către destinaţia aleasă.
Datele de navigaţie optimizează consumul total de energie
În primăvara anului 2014, Bosch a dezvoltat un sistem pentru autovehiculele hibride descris ca „o tehnologie inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2”. Sistemul utilizează datele de navigaţie pentru a ajusta nivelul de încărcare al bateriei autovehiculului. Tehnologia, pe care Comisia Europeană o numeşte o „eco-inovaţie”, asigură un beneficiu care poate fi utilizat pentru a contrabalansa consumul gamei de autoturisme a respectivului producător de autovehicule.
Utilizând datele topografice de navigaţie precum gradul de înclinare al pantelor şi rampelor şi raza virajelor, sistemul Bosch poate determina ce secţiuni ale traseului sunt adecvate pentru recuperarea energiei la frânare. Pe baza datelor de navigaţie, sistemul ajustează nivelul de încărcare al bateriei cu mult înainte ca autovehiculul să ajungă la acele secţiuni, pentru a permite o recuperare optimă. „Prin interconectarea inteligentă a datelor extinse de navigaţie cu algoritmii speciali de comandă ai trenului de rulare, ne asigurăm că atât consumul de carburant, cât şi emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ”, a declarat Manfred Baden, preşedintele diviziei Bosch Car Multimedia.
Astfel, sistemele de navigaţie pot asigura în prezent atât o ghidare confortabilă şi sigură pe traseu, din punctul A în punctul B, cum făceau deja acum 25 de ani, cât şi o optimizare a consumului total de energie al autovehiculului.