2,5 milioane lei şi 5 ani pentru a stabili ce trenuri de metrou se potrivesc magistralei Drumul Taberei-Universitate

Metrorex vrea să cheltuiască 2,5 milioane lei pentru a primi consultanţă şi a afla ce fel de trenuri să cumpere pentru viitoarea magistrală Drumul Taberei-Universitate. Firma câştigătoare va avea la dispoziţie cinci ani pentru a găsi soluţia potrivită. Astfel, potrivit anunţului postat pe SEAP, Metrorex va plăti 2.345.097 lei, fără TVA, pentru serviciile de consultanţă în vederea achiziţionării a 37 de trenuri noi, din care 21 vor deservi viitoarea Magistrală 5 Drum

Metrorex vrea să cheltuiască 2,5 milioane lei pentru a primi consultanţă şi a afla ce fel de trenuri să cumpere pentru viitoarea magistrală Drumul Taberei-Universitate. Firma câştigătoare va avea la dispoziţie cinci ani pentru a găsi soluţia potrivită.

Astfel, potrivit anunţului postat pe SEAP, Metrorex va plăti 2.345.097 lei, fără TVA, pentru serviciile de consultanţă în vederea achiziţionării a 37 de trenuri noi, din care 21 vor deservi viitoarea Magistrală 5 Drumul Taberei-Universitate, în timp ce 16 garnituri vor completa parcul rulant pe magistralele de metrou existente.

Sursele de finantare ale contractului ce urmează a fi atribuit vor fi asigurate din fonduri externe rambursabile.
Firma câştigătoare va fi selectată în urma unei licitaţii deschise care va avea loc în 28 septembrie, principalul criteriu de departajare fiind preţul cel mai redus. Ofertanţilor li se solicită garanţia de participare de 25.000 lei sau echivalentul în euro corespunzător cursului mediu BNR pentru data de 13 septembrie şi garanţia de bună execuţie de 6% din preţul fără TVA al contractului.

Peste cinci ani pentru a finalize contractul

Potrivit anunţului de participare publicat pe SEAP, firma câştigătoare are la dispoziţie 61 de luni pentru a finaliza contractul.

Tronsolul Drumul Taberei – Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei şi Pantelimon. Costurile totale ale magistralei sunt estimate la 740 milioane de euro.

Tronsonul, care va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, iar de la Piaţa Universităţii va fi realizată o legătură cu cartierul Pantelimon.

Ministerul Transporturilor şi Infrastrcuturii a semnat în septembrie 2009 cu Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) un împrumut de 300 milioane euro pentru linia de metrou Drumul Taberei-Universitate. BEI a precizat la acea dată că este de acord să mărească împrumutul cu cât ar mai fi nevoie, dar cu condiţia ca partea română sa suporte restul cheltuielilor.