„Am început anul prin anunțarea parteneriatului cu 2Parale și încheiem 2012 în plină forță. Extinderea la nivel internațional a platformei 2Parale se înscrie în linia ascendentă a evoluției industriei marketingului afiliat pe piața autohtonă, și nu numai. Mai mult decât atât, decizia vine ca o investiție strategică, confirmând eforturile noastre de dezvoltare și sprijin oferit acestui segment de business” a declarat Ștefan Iordache, COO Leo Burnett Group.
2Parale a preluat astfel controlul integral asupra platformei de afiliere și intenționează să investească în dezvoltarea ei cu noi facilități care să asigure optimizarea rezultatelor advertiserilor și afiliaților din rețea. Planurile strategice ale 2Parale includ extinderea regională la nivelul mai multor țări din Centrul și Sud-Estul Europei, plus Turcia. Consolidarea la nivel internațional vine după intrarea pe piața din Bulgaria, în 2011, prin intermediul 2Leva. De asemenea, compania este activă în prezent și pe piețele din Serbia, Irak și Cipru.
„Businessul 2Parale din România și Bulgaria va atinge în acest an un milion de euro pe o piață care și-a confirmat potențialul în cei patru ani de la demararea primei campanii de afiliere din România prin intermediul 2Parale. Am reușit să depășim ritmul de creștere al pieței locale, este momentul pentru noi să fructificăm atuurile platformei 2Performant și să facem pasul următor în dezvoltarea businessului prin extinderea pe piețe emergente.”a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
2Performant este o platformăde afiliere dezvoltată în 2010 de antreprenorii româniRadu Spineanu – fondator 2Parale, Vladimir Oane și Lavinius Marcu. Aceasta asigură sistemul tehnic de înregistrare și monitorizare a vânzărilor și a tuturor acțiunilor generate prin intermediul rețelei 2Parale.
„Această fuziune asigură toate premisele pentru o creștere explozivă a businessului 2Parale în 2013. Țelul nostru a fost întotdeauna să creăm o companie cu un impact global și suntem convinși că platforma și abordarea 2Parale-2Performant vor face diferența pe piață.” a explicat Radu Spineanu, fondator 2Performant și 2Parale.
Tranzacția a implicat atât schimb de acțiuni, cât și numerer, astfel că acționariatul companiei care furnizează serviciile 2Parale s-a schimbat astfel: Dorin Boerescu – 40%, Ștefan Iordache – 40% și 2Parale On-line – 20%.Tranzacția a fost asistată de casa de avocatură Biriș Goran, lider de piață în domeniul asistenței juridice în tranzacțiile IT. Responsabilitățile legate de dezvoltarea tehnică a platformei de afiliere sunt preluate de Silviu Lucian Văcăroiu cooptat recent în echipa 2Parale ca Chief Technology Officer (CTO). Cu o experiență de 10 ani în web development și aproximativ 6 ani în marketing online, Silviu Lucian Văcăroiu a ocupat anterior funcția similară în cadrul eRepublik.
Investițiile în creșterea calității serviciilor de afiliere oferite de 2Parale vin să confirme atât dezvoltarea industriei de marketing afiliat din România, cât și evoluția pieței de comerț electroniclocale, care, în opinia principalilor jucători, va atinge un miliard de euro în 2013.
Proiectul rețelei de afiliere a fost anunțat de fondatorul Radu Spineanu în decembrie 2008, în cadrul NetCamp, iar, în februarie 2009, a primit prima rundă de finanțare din partea fondului Seed Money. La finele lui 2009, afacerea a fost preluată de antreprenorii Dorin Boerescu și Daniel Enache, businessul fiind separat în doua companii. În februarie 2012, Ștefan Iordache, fondatorul Leo Burnett Group, a intrat în acționariatul 2Parale, preluând 40% din acțiunile companiei. Tranzacția a marcat exit-ul lui Daniel Enache din business. În prezent, serviciul 2Parale este furnizat de 2 Parale Afiliere.
În cei patru ani de la apariția pe piața din România, 2Parale a generat celor peste 230 de advertiseridin rețea vânzări care depășesc41 de milioane de lei (fără TVA) și a livrat mai bine de 59 de milioane de click-uri. Numai în 2012, compania a adus magazinelor din rețea peste 145.000 de vânzări. În prezent, mai bine de 15.000 de afiliați (mari publisheri, site-uri de nișă, specialiști SEO&PPC, bloggeri, rețele sociale și diverse comunități) colaborează cu 2Parale. Portofoliul de advertiseri care derulează campanii în 2Parale include nume precum miniPRIX, Flanco, ClickShop, Elefant, Groupon, TinaR, FashionUp, evoMag, Nemira, Yves Rocher și Continental Hotels.