Proiectul de modernizare a Drumului Național 1 (DN1) prevede lărgirea la trei benzi pe sens a unei porțiuni de aproximativ 2,4 km, cu scopul de a fluidiza traficul intens din această zonă.

DN1 București – Ploiești va fi lărgit la trei benzi pe sens

Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate necesar modernizării acestui sector au fost depuse zece oferte din partea mai multor companii de profil. Valoarea estimată a contractului este de 1,36 milioane de lei, fără TVA. Firma care va câștiga licitația va avea un termen de șapte luni pentru finalizarea studiului.

Lista ofertanților include:

  • ECO GEODRUM SRL;
  • H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL;
  • INCONS SRL;
  • LIKE CONSULTING SRL;
  • Asocierea MASTER SOLUTIONS TEAM SRL (lider) – VEGO CONCEPT ENGINEERING SRL;
  • MEM PROJECT CONSTRUCT SRL;
  • QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA SRL;
  • RIA DESIGN CONSULTING SRL;
  • Asocierea DINENG DEV SRL (lider) – ECOPROIECT DESIGN SRL;
  • VENTOR GRUP CONSULTING SRL.

Proiectantul va trebui să propună soluții pentru optimizarea conexiunii cu A0

Pe lângă lărgirea DN1, proiectantul va trebui să propună soluții pentru optimizarea conexiunii cu A0, astfel încât să se asigure un flux rutier mai eficient. Printre cerințele specifice se numără:

  • Crearea unei conexiuni mai eficiente între DN1 și A0;
  • Separarea completă a traficului rutier pe această porțiune;
  • Asigurarea unui viraj la stânga pentru întoarcere după nodul rutier cu A0, pe direcția BucureștiPloiești;
  • Îmbunătățirea conectivității în zona Aeroportului Henri Coandă;

Modernizarea DN1 în această zonă este esențială pentru decongestionarea traficului și pentru facilitarea accesului către și dinspre Aeroportul Otopeni, una dintre cele mai tranzitate artere din România.

CNAIR a anunțat progrese semnificative pentru Autostrada Sibiu-Pitești

În altă ordine de idei, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent progrese semnificative pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit mai multe informații. Potrivi acestuia, execuția pe ultimii 15 km a ajuns la 95%.

„Pe ultimii 15 km ai acestei secțiuni (Nod Băiculești -Curtea de Argeș) stadiul lucrărilor la partea de drum a ajuns la 95%. Aceștia se vor adăuga celor 15,77 km pe care s-a deschis circulația anul trecut, cu aproape 8 luni mai devreme față de termenul contractual.

În scurt timp se va putea circula de la Curtea de Argeș la București, pe autostradă, pe o distanță de aproximativ 140 km”.