În total, Compania Naguma Medical Supply SRL, importă din China 90 de milioane de măşti, în contextul nevoii acute de echipamente de protecţie împotriva noului coronavirus.
Totodată, compania va dona 100.000 de lei organizaţiei nonguvernamentale „Asociaţia Dăruieşte Viaţă” şi 30.000 de măşti din acest prim transport angajaţilor din prima linie care luptă împotriva acestei pandemii (15.000 măşti pentru Ministerul Sănătăţii – spitale – şi 15.000 de măşti pentru Ministerul de Interne), conform unui comunicat al companiei.
„Vrem să mulţumim în primul rând Excelenţei Sale domnul Basil Vasilică Constantinescu, ambasadorul României în China, pentru sprijinul diplomatic pe care ni l-a acordat, precum şi companiei Blue Air, pentru disponibilitatea şi efortul eroic de a transforma şi a organiza un avion de pasageri pentru transportul măştilor în România. Nu în ultimul rând, le suntem recunoscători angajaţilor şi prietenilor noştri care au lucrat aproape fără încetare în ultimele trei săptămâni, pentru a concretiza acest proiect. A fost un efort de echipă extraordinar”, a declarat Michael Topolinski, fondatorul companiei.
Ce este Naguma?
Naguma este o companie nou înfiinţată de familia de investitori Topolinski, prezentă în România de peste 13 ani şi activând cu precădere în domeniul dezvoltărilor imobiliare. Pe termen lung, familia canadiană îşi propune ca Naguma să devină un furnizor de măşti şi alte echipamente individuale de protecţie (EIP) pentru Europa de Est.
„Iubim România, avem multe amintiri şi experienţe frumoase care ne leagă de această ţară. Este căminul nostru. Am decis aşadar să luăm iniţiativă şi să aducem cantităţi mari de măşti în ţară, contribuind astfel la siguranţa oamenilor şi la reducerea costurilor de pe piaţă, astfel încât ele să devină mai accesibile pentru toată lumea. În ultimele zile, observăm cum tot mai multe judeţe din România impun obligativitatea purtării de mască pentru absolut toată lumea, ceea ce face cu atât mai oportună iniţiativa noastră”, a spus Topolinski.
El a adăugat că livrările vor fi realizate cu o frecvenţă de 1 – 2 zile, compania având capacitatea de a creşte volumul până la două transporturi cu avionul pe zi, dacă cererea din piaţă o va impune.