Fondurile Uniunii Europene alocate în baza Programului Operațional Sectorial – Transporturi 2007-2013 urmează să cofinanțeze reconstrucția liniei care unește Portul Constanța și Bucureștiul cu Europa Centrală și Occidentală.
Astfel, ”derularea adecvată a procedurilor de atribuire și a lucrărilor va însemna poziționarea Constanței pe harta globală a transporturilor, ca soluție alternativă și complementară pentru marile porturi de la Atlantic și Marea Nordului (Rotterdam, Anvers, Hamburg)”, sunt de părere reprezentanții Asociației.
Potrivit lor, ”timpul este însă foarte scurt”, iar recepțiile finale ale lucrărilor vor trebui să fie realizate înainte de 31 decembrie 2015, pentru a evita rambursarea fondurilor europene și pentru a asigura o nouă finanțare până în 2020, de aproximativ trei-patru miliarde de euro.
Aceste sume vor sprijini reconstruirea liniilor dintre Craiova și Calafat, București și Giurgiu și, nu în ultimul rând, finalizarea lucrărilor de reconstrucție pe sectorul transilvan al Coridorului IV.