Pasajul Unirea a fost dat în folosinţă, la 6 iunie 1987, într-una dintre cele mai aglomerate zone ale Bucureştiului, cu un trafic intens. Obiectiv edilitar cu o arhitectură modernă, asigură o circulaţie rutieră fluentă pe axa nord-sud a Capitalei şi constituie un unicat în domeniu, datorită gradului de performanţă a numeroaselor soluţii tehnice şi tehnologice aplicate pentru realizarea lui.
Are o lungime de 900 de metri, dintre care 600 acoperiţi, două benzi de circulaţie pe sens, instalaţii de televiziune cu circuit închis pentru urmărirea traficului, aparatură modernă de ventilaţie pentru eliminarea noxelor.
Pasajul începe din bulevardul I.C. Brătianu (fostul Bulevard 1848), în dreptul străzii Bărăţiei, parcurge o zonă în care au fost executate lucrările de sifonare a râului Dâmboviţa, intersectează, de asemenea, magistrala I de metrou (Republica – Eroilor) şi este paralel cu magistrala a II-a de metrou (Pipera – I.M.G.B.).
Zona acoperită se termină în apropierea străzii Radu Vodă, ieşirea la suprafaţă făcându-se pe rampa Dimitrie Cantemir, de 141 m lungime, pasajul încheindu-se în axul bulevardului Dimitrie Camtemir. (Sursa: Agerpres)