"Pierdem circa 240.000 de clienţi (n.r.:persoane fizice) pe an şi câştigăm circa 350.000 de clienţi pe an", a spus Munteanu.El a explicat că plecarile clientilor la alte bănci sunt de obicei "naturale", fiind cauzate inclusiv de angajarea la firme care plătesc salariile prin intermediul altor bănci.
Banca are un număr relativ constant de clienţi din această categorie – circa două milioane.
Din punct de vedere al atragerii de noi clienţi oficialul Raiffeisen a menţionat refinanţările de împrumuturi.
"Volumele au crescut semnificativ când am început să promovăm ideea de refinanţare", a spus Munteanu.
Potrivit lui, numărul creditelor noi este mai mare decât cel al refinanţărilor. Aceasta se întâmplă însă în condiţiile în care cei care refinanţează un împrumut la o altă bancă contractează de obicei o sumă mai mare decât cea de care au nevoie pentru a închide vechiul credit. Astfel, o parte din creditele considerate noi cuprind si sume alocate refinanţărilor.
Volumul creditelor noi acordate de Raiffeisen se ridică la circa 30 de milioane de euro pe lună, nivel identic cu cel consemnat de bancă în 2006, a adăugat oficialul instituţiei de credit.
Raiffeisen se aşteaptă la creşterea volumului de credite acordate persoanelor fizice în 2011.
"Dacă va exista o creştere generală a creditării mă aştept să creştem mai repede, dacă va exista o stagnare în piaţă mă aştept ca noi să creştem", a spus Munteanu.