Superbrands România anunţă finalizarea primei faze a programului Business Superbrands 2008, în cadrul căreia au fost evaluate 928 de branduri la nivel de companie (corporate brands), româneşti şi internaţionale, clasificate în 34 de domenii de activitate. 21 de personalităţi din comunitatea de afaceri, dar şi experţi în marketing şi branding, au răspuns invitaţiei de a face parte din Consiliul Superbrands 2008 şi, conform metodologiei internaţionale Superbrands, au evaluat,
Superbrands România anunţă finalizarea primei faze a programului Business Superbrands 2008, în cadrul căreia au fost evaluate 928 de branduri la nivel de companie (corporate brands), româneşti şi internaţionale, clasificate în 34 de domenii de activitate. 21 de personalităţi din comunitatea de afaceri, dar şi experţi în marketing şi branding, au răspuns invitaţiei de a face parte din Consiliul Superbrands 2008 şi, conform metodologiei internaţionale
Superbrands, au evaluat, pe criterii de Reputaţie, Încredere, Calitate şi Diferenţiere pe piaţă, cele aproape 1 000 de branduri rezultate din documentarea de piaţă efectuată de Nielsen, partenerul organizaţiei Superbrands pentru România. În urma procesului de evaluare, din numărul total de branduri propuse iniţial pe lista extinsă elaborată de Nielsen, 30% au devenit eligibile pentru statutul de Business Superbrand în România.
După încheierea evaluării, brandurile care au primit punctaj maxim din partea Consiliului Superbrands au intrat într-un proces de cercetare cantitativă dezvoltat de către Nielsen pentru programul Business Superbrands în România în perioada iulie – august. Urmând modelul cercetărilor de piaţă dezvoltate de Superbrands pretutindeni în lume sub sloganul „What Makes a Business Superbrand on a Market?”, această cercetare specifică se desfăşoară pe un eşantion de 300 de respondenţi (top manageri, practicieni si experţi în marketing, branding şi comunicare din diferite domenii de activitate) din Bucureşti şi alte 17 oraşe mari din ţară. Scopul acesteia este de a identifica, dincolo de Programul Superbrands, atributele unui Business Superbrand recunoscute de piaţa din România.
Brandurile care au primit cele mai mari punctaje din partea Consiliului Superbrands 2008, şi care au fost validate prin cercetarea dezvoltată de către organizaţia Superbrands România şi compania Nielsen, vor fi invitate să participe la faza următoare a programului Business Superbrands. Această ultimă etapă se va finaliza cu editarea celui de-al treilea volum Superbrands în România, o carte a modelelor de succes şi excelenţă în cultura de branding dezvoltată de către companii care operează în România, dar şi un extraordinar purtător de imagine pentru comunitatea de afaceri din România în aproape 100 de ţări în care va fi distribuită publicaţia.
Organizaţia Superbrands este forul internaţional independent în domeniul brandingului, care operează în aproape 100 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de 15 ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate şi prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii. Intrată şi în România în 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice, BDR Associates, organizaţia dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale.
Sursa: Superbrands