'Am încercat să găsim soluţii printr-un dialog cu reprezentanţii Guvernului, dar nu am putut până în acest moment să avem un punct de vedere comun. Mai bine de 20 de clase de salarizare se află la pragul salariului mediu sau chiar sub acest prag. Aproximativ 25% din personalul din administraţia publică se află în zona salariului minim, sub 1.000 de lei. Amânarea acestei legi este complet aberantă din punctul nostru de vedere', a explicat Dandea.

Conform reprezentanţilor Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie, în data de 30 aprilie, nu se vor elibera acte şi nu se vor încasa bani în administraţia publică. Această situaţie face ca şi eliberarea certificatelor de deces să fie o operaţiune ce va intra în atribuţiile primarului.

În ceea ce priveşte cununiile civile, reprezentanţii sindicatelor nu au făcut precizări certe, dar au lăsat să se înţeleagă că acestea ar putea fi reprogramate.

'Politicile actualului Guvern cu privire la administraţia publică locală din România nu diferă cu nimic faţă de cele aplicate de guvernele anterioare. Din momentul în care s-a declanşat conflictul de muncă am avut două întâlniri cu reprezentanţii Guvernului pe marginea problemelor angajaţilor din primării şi consilii judeţene, însă nu au fost luate în considerare solicitările noastre. În consecinţă, am hotărât ca pe 30 aprilie să declanşăm greva generală timp de o zi în administraţia publică locală, iar în data de 27 mai să organizăm un miting în Bucureşti la care să participe cel puţin 3.000 de persoane', a spus preşedintele FNSA, Valer Suciu.

Greva va începe odată cu demararea programului şi va dura întreaga zi de lucru. Liderii sindicali apreciază că la acest protest se vor solidariza şi salariaţi din administraţia publică neafiliaţi la sindicat.

Totodată, în data de 30 aprilie, în faţa Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti, între orele 10,00 şi 12,00, se vor strânge până la 600 de salariaţi pentru a protesta.

Conform unui comunicat remis săptămâna trecută, revendicările sindicaliştilor din administraţie vizează reglementarea şi liberalizarea acordării, începând cu anul 2015, a tichetelor de masă sau a normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală, în limita bugetelor locale aprobate prin hotărâri de consiliu, în măsura în care aceste instituţii realizează şi sunt finanţate parţial şi din venituri proprii, creşteri salariale şi pentru salariaţii din administraţia publică locală din România sau aplicarea, începând cu anul 2015, a Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.

AGERPRES