Pentru nemti, sarbatorile de iarna icep la 1 decembrie, zi i care, i tirgurile special amenajate i pietele publice, se da startul la consumul angro de cirnati, vin fiert si dulciuri. Danezii sunt ceva mai grabiti si intra i atmosfera de Craciun ica din prima decada a lui noiembrie, o data cu lansarea pe piata a unui tip de bere speciala, fabricata de Tuborg.
Ceva mai conservatori decit germanii, danezii ramin fideli si iarna bauturii lor traditionale, aceasta si datorita modului aparte i care apare pe piata berea de sarbatori produsa de Tuborg: itr-o seara de vineri (cea mai apropiata de data de 10 noiembrie) 1.000 de angajati sau simpatizanti ai producatorului de bere, costumati nostim, fac un tur de forta prin aproape 900 de pub-uri, cintind colinde si oferind consumatorilor mici surprize. Este momentul i care se decapsuleaza primele sticle de Julebryg, berea de sarbatori, care este retrasa de pe piata imediat dupa petrecerea Revelion. Strategia, initiata acum 20 de ani, are un succes teribil: i perioada de circa 51 de zile i care aceasta bere e vinduta, danezii golesc peste 40 de milioane de sticle.
intr-un sezon i care consumul de bere scade vertiginos, Tuborg Rominia „importa” din Danemarca traditia berii de sarbatori, fabricata dupa o reteta speciala si lansata itr-o maniera similara celei din tara de origine. Noua marca, Tuborg Christmas Brew, a fost pusa i vinzare vinerea trecuta, cu un minut iainte de miezul noptii, si va fi comercializata, itr-o cantitate limitata, pina pe 31 decembrie. in varianta daneza, berea sfirsitului de mileniu este mai tare (5,6% alcool), mai aromata si mai ichisa la culoare – este o bere „satena”.
Berea Tuborg detine o cota de 4% din piata romineasca, potrivit statisticilor Asociatiei Berarilor din Rominia. Sortimentele produse i fabrica din Bucuresti, sunt Tuborg Gold – un premium pils, despre care managerii companiei spun ca este mai gustos decit cel similar realizat i Danemarca – si Skol – o bere populara, a carei denumire iseamna noroc i limba daneza. Cu a treia marca, ce va fi produsa sezonier i Rominia, Tuborg icearca sa-si fidelizeze consumatorii si, implicit,
sa-si largeasca segmentul de piata detinut. Shackar Shaine, vicepresedintele departamentului marketing al Tuborg Rominia, considera ca „Tuborg Christmas Brew va fi primita cu aceeasi caldura si simpatie de care s-au bucurat toate produsele companiei si ca va deveni, i scurt timp, o traditie si i Rominia”.
Din punct de vedere financiar, berea de sarbatori este o miza majora. Bugetul alocat campaniei de lansare si promovare a marcii este de 300.000 dolari (peste 7,5 miliarde lei), o suma considerabila pentru industria romineasca a publicitatii, tinind cont de intervalul de numai 45 de zile i care se deruleaza. Gama de metode de promovare folosite include atit suporturi clasice – presa scrisa si audiovizuala – cit si vehicule atipice: i puncte de interes din Capitala sunt amplasate sticle gonflabile Tuborg Christmas Brew, de mari dimensiuni, iar i barurile si discotecile bucurestene agentii de promovare ai producatorului de bere vor organiza evenimente speciale.
Acest demers apare i contextul cresterii competitiei pe piata berii, ca urmare a fuziunii (ica neaprobate de Consiliul Concurentei) dintre BBAG si Brewery Holding si a lansarii de catre SAB a berii (lager) Keller.