Antreprenori într-o piață „cuminte“, la acea vreme, prin 1994, când aproape că nu existau cabinete particulare pentru chirurgia estetică. Dana și Ștefan Jianu, medici de profesie, au venit atunci cu un brand 100% românesc în piața locală de servicii medicale private: ProEstetica. Povestea a început într-un cabinet din Piața Amzei, în Capitală, după o investiție de aproximativ 80.000 de mărci. „Aveam atunci și alte specialități, dar simțeam că această ramură a chirurgiei estetice va avea un viitor la noi. Clinica am deschis-o imediat ce m-am întors din Hamburg, unde m-am specializat și mi s-a părut că este o oportunitate să vin spre publicul din România cu ceea ce am învățat acolo. Un public pe care l-am descoperit foarte receptiv încă de atunci“, își amintește dr Dana Jianu.
Treptat, „sala de mici pansamente și intervenții“ a crescut, la fel și brandul ProEstetica. Așa că, în 2003 s-au mutat în casă nouă, undeva în zona Dorobanți, într-o clădire cu patru etaje, construită de la zero, după o investiție de circa un milion de euro, cu tot cu dotările aferente unei clinici de asemenea dimensiuni. „Trebuia să construim ceva așa cum ne doream noi. Și am reușit“, mai face Dana Jianu o completare. Acum, afacerea a depășit un milion de euro, ca venituri, în timp ce profitul operațional este de peste 0,2 milioane de euro. Orientativ, în medie, pentru toate segmentele acoperite la clinica din Dorobanți, sunt, în fiecare lună, peste 600 de consultații, 300 de tratamente și operații mici, dar și 100 de operații mari, din chirurgie plastică, chirurgie generală, flebologie, oftalmologie chirurgicală, urologie și altele. În timp ce, printre cele mai solicitate intervenții din chirurgia estetică și plastică, Dana Jianu enumeră câteva: intervențiile mai puțin invazive, de reîntinerire cu laser, injecții cu toxina botulinică sau acid hialuronic, dar și „liftingul vampirilor“ sau, pe înțelesul tuturor, reîntinerirea cu plasmă îmbogățită. Cei doi antreprenori spun că, în ultimii ani, în această industrie a chirurgiei estetice, criza a dus la dispariția operațiilor făcute fără indicație, „din moft“, dar și la scăderea tarifelor pentru operații și creșterea tendinței către operații fără riscuri și recuperare rapidă. Totuși, susțin ei, businessul pe care îl dezvoltă a fost avantajat de faptul că atât în chirurgia estetică, cât și în cea generală, au fost axați pe operații cât mai puțin invazive, cu laser sau microchirurgicale, fără internare sau cu internare de o zi, pe chirurgie laparoscopică sau artroscopică. Însă, „am fost afectați de scăderea puterii de cumpărare a oamenilor obișnuiți, care sunt pacienții clinicii, dar și de imigrarea capitalurilor în străinătate și de inconsecvențele din sistemul legislativ și guvernamental“, face dr Ștefan Jianu o precizare.
Extindere printr-o franciză de Spa
Privind dintr-un alt unghi, dar cu implicații în „tot ce înseamnă sănătate“, Familia Jianu își dorește să dezvolte segmentul de spa medical și resort spa, cum sunt Bali Spa Cornu și Bali Spa Radisson. „Sperăm să putem, în viitor, să ne extindem printr-o franciză de spa oriental exotic și spa medical, sub numele de Bali Spa. Însă, totul este legat de ce se va întâmpla cu economia în 2013“, completează Dana Jianu. Când vine vorba de ceva nou, cei doi medici antreprenori spun că vor să se asocieze cu un jucător mare de pe piața serviciilor medicale, discuția fiind deschisă în acest sens. Rezultatul? „La un moment dat“, ProEstetica să fie o clinică de nișă pentru un lanț mai mare. Este adevărat că au primit mai multe oferte să vândă afacerea, însă, susțin ei, o clinică chirurgicală nu este un business obișnuit, ci are valoare mai ales datorită combinației perfecte dintre medicii cu experiență și echipamentele medicale.
În context, „nu a fost găsit un moment potrivit printre aceste oferte“. Așadar, într-o piață locală a serviciilor de înfrumusețare evaluată la 40 milioane de euro, cu peste 500 de clinici estetice, din care se detașează doar câțiva: ProEstetica se află în primele nume alături de Dermastyle, Medical Service din Bacău sau Topmed din Târgu-Mureș, este foarte important „să păstrezi brandul viu“ în mintea publicului-țintă. Cu atât mai mult cu cât este majoritar feminin.