Cei mai mari jucători de pe piaţa românească de transport aerian low-cost, Blue Air şi Wizz Air, şi-au propus ca până la sfârşitul acestui an să transporte fiecare 1,7 de milioane de pasageri, potrivit companiilor.
Țintele par utopice, în condiţiile în care, pe primul semestru, Blue Air a transportat 540.000 de pasageri, iar Wizz Air – 720.000, însă reprezentanţii ambelor companii au declarat pentru capital.ro că lunile de vară – iulie şi august – vor face diferenţa în al doilea semestru, pentru că este perioada în care foarte mulţi români îşi programează concediile.
Numărul de pasageri transportaţi în primele 6 luni ale anului de compania românească Blue Air a crescut cu 27%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea a fost mai dinamică în cazul rivalilor de la Wizz Air, al căror număr de pasageri s-a majorat cu 85% faţă de intervalul similar din 2008.
Profit de pe urma căderii My Air
O lovitură pe piaţa locală a reprezentat-o şi ieşirea din competiţie a companiei MyAir, pe care marii jucători au speculat-o cum au putut mai bine. Blue Air a crescut frecvenţele zborurilor de pe rutele spre Italia, pentru că acoperă deja o mare parte dintre cursele pe care le opera MyAir. De cealaltă parte, Wizz Air şi-a lărgit portofoliul destinaţiilor de Italia, introducând noi zboruri.
De asemenea, de la 22 iulie, când operatorului MyAir i-a fost suspendată licenţa de zbor, până în prezent, Blue Air a transportat 4.500 de pasageri ai transportatorului italian, care au profitat de oferta de preschimbare a biletului, la preţul de 59 de euro pe segmentul de zbor, potrivit afirmaţiilor lui Adrian Ionaşcu, directorul general al companiei.
De asemenea, reprezentantul Wizz Air, Daniel Amzăr, ne-a declarat că s-a remarcat o creştere semnificativă pe cursele spre Italia, pe care o operatorul o pune, într-o anumită măsură, pe seama ieşirii de pe piaţa a competitorului italian.