Proprietarii a şapte modele Toyota ar trebui să înlăture covoraşele din locul şoferului, pentru că acestea pot agăţa pedala de acceleraţie în timpul mersului, ducând la accelerări necontrolate ale maşinilor.Potrivit autorităţilor din SUA, Toyota Motor ca face în perioada imediat următoare un anunţ de rechemare în service a aproape 4 milioane de maşini Toyota şi Lexus, pentru a rezolva această problemă ce a dus până acum la decesul a patru persoane. Acesta este cel mai m
Proprietarii a şapte modele Toyota ar trebui să înlăture covoraşele din locul şoferului, pentru că acestea pot agăţa pedala de acceleraţie în timpul mersului, ducând la accelerări necontrolate ale maşinilor.
Potrivit autorităţilor din SUA, Toyota Motor ca face în perioada imediat următoare un anunţ de rechemare în service a aproape 4 milioane de maşini Toyota şi Lexus, pentru a rezolva această problemă ce a dus până acum la decesul a patru persoane. Acesta este cel mai mare lot rechemat de către Toyota în service în întreaga sa istorie pe pia’a din SUA.
Administraţia Naţională a Siguranţei Traficului pe Autostrăzi din SUA a emis avertismentul de înlăturare a covoraşelor din cauza numeroaselor reclamaţii ale şoferilor care au declarat că după ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, vehiculele continuau să accelereze cu rapiditate.
„Decizia de rechemare în service a fost luată după ce în data de 28 august a avut loc un accident în San Diego. Atunci au murit patru persoane într-un Lexus”, a declarat Irv Miller, purtător de cuvânt al Toyota Motor Sales USA Inc.
Potrivit acestuia, deşi investigaţiile continuă, principala cauză a accidentului pare a fi covoraşul de pe podea, care a agăţat pedala de acceleraţie.
Modelele afectate
Maşinile Toyota implicate în măsura de rechemare în service aparţin modelelor Camry (gama 2007 – 2010),Avalon (2005 – 2010), Prius (2004 – 2009), Tacoma (2005 – 2010) şi Tundra (2007 – 2010).
În cazul Lexus, sunt afectate modelele ES 350 (gama 2007 – 2010), IS 250 şi IS 350 (2006 – 2010).
Pe lângă problema legată de covoraşe, inginerii Toyota vor verifica şi configuraţia pedalelor, aceasta fiind o altă posibilă cauză pentru aceeleraţiile necontrolate.
Toyota a precizat că nu sunt dovezi cu privire la defecţiuni ale sistemului de frânare, care să fi contribuit la agravarea problemei în cauză.
Potrivit Administraţiei Naţionale a Siguranţei Traficului pe Autostrăzi din SUA, în luna septembrie 2007, Toyota a mai rechemat în service o parte din modelele Lexus ES 350 şi Toyota Camry produse în anii 2007 şi 2008, din cauza unor probleme similare, cauzate de un covoras destinat utilizării în orice anotimp.