Fondurile europene vor fi utilizate pentru revizuirea curriculumului naţional obligatoriu pentru învăţământul gimnazial, cu accent pe nevoile elevilor din grupurile dezavantajate. Proiectele pot fi depuse de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) şi agenţiile, structurile şi organismele aflate în subordinea şi coordonarea MENCS, în parteneriat cu entităţi cu activitate relevantă în domeniul învăţământului gimnazial. 

Proiectele vor avea scopul formării profesionale continue a personalului didactic, dezvoltare a curriculum-ului naţional obligatoriu pentru învăţământul gimnazial, testare a resurselor didactice aferente curriculum-ului naţional obligatoriu în unităţile şcolare pilot. 

"Unul dintre motivele care generează abandonul şcolar este oferta şcolară, în termeni de conţinut şi metode – curriculum prea teoretic, neadaptat nevoilor individului modern şi irelevant pentru piaţa muncii. De finanţarea proiectelor care vor elimina aceste inconveniente vor beneficia 8.000 de elevi din învăţământul preuniversitar, în special elevi din grupurile vulnerabile, 2.800 de experţi în dezvoltarea curriculară, 700 de experţi din personalul partenerilor sociali în educaţie, inclusiv din ONG-uri, 50.350 de specialişti din învăţământul preuniversitar gimnazial", se arată în documentul MFE. 

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 are o alocare totală de 4,326 miliarde de euro. Programul stabileşte priorităţile de investiţii, obiectivele specifice şi acţiunile asumate de către România în domeniul resurselor umane, continuând astfel investiţiile realizate prin Fondul Social European în perioada 2007-2013 şi contribuind la reducerea disparităţilor de dezvoltare economică şi socială dintre România şi Statele Membre ale UE. În vederea atingerii obiectivelor propuse, în cadrul POCU au fost stabilite şapte Axe Prioritare. 

AGERPRES