40% din piața locală de boilere, destinată înlocuirilor

Piața locală de boilere este reprezentată, în proporție de 40%, de înlocuiri, restul fiind susținut de noi instalări. Acest lucru arată o maturizare a segmentului local de profil, comportamentul de achiziție fiind, de asemenea, în schimbare. Astfel, românii nu mai pun la fel de mult accent pe preț, ci sunt interesați cu precădere de produse cu un grad ridicat de eficiență.

“În contextul normativelor europene ce prevăd înlocuirea treptată pe piață a produselor cu un grad ridicat de consum, dar și a schimbării de comportament a românilor în momentul achiziției, în acest an mizăm pe o creștere importantă a vânzărilor de boilere cu eficiență ridicată”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Dincolo de înlocuiri, restul vânzărilor de boilere sunt destinate în mare măsură primei instalări, în special pentru locuințe noi, acest lucru fiind puternic influențat de evoluția pozitivă a pieței imobiliare în ultimul an.

Un alt factor care influențează vânzările sistemelor de încălzire a apei este activitatea de pe piața non-rezidențială, unde, în ultimii ani, au fost făcute investiții majore. Astfel, multe clădiri de birouri beneficiază de astfel de sisteme.

În ceea ce privește structura pieței locale de boilere, în acest moment, datele companiei arată că jumătate din acest segment este reprezentat de cele electrice cu acumulare, având capacităţi de la 10 la 150l, urmate, cu un procent de 30%, de cele pe bază de combustibil solid şi de cele mixte, termoelectrice, cu 12%. Pe lângă acestea, o cotă de piaţă de 8%  revine boilerelor pe gaz.

“Raportat la modelele cel mai des achiziţionate de către români, cele electrice cu o capacitate de 80 de litri sunt pe primul loc”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.

Acesta a mai arătat că, potrivit unei analize realizate de companie, în acest moment, cca. 40% din achiziții se realizează pentru înlocuirea aparatelor vechi. În plus, față de anii trecuti, primul criteriu în alegerea boilerului a devenit economia de energie și apoi prețul. Printre alte criterii de achiziție se mai numără brandul, puterea și dimensiunea aparatului.

Când vine vorba de locul de unde se informează românii înainte de a face achiziția, în ordinea importanței, familia și prietenii sunt, în jumătate din cazuri, principalii influenceri. În 42% din cazuri, românii cer informații și la instalatori, iar 21% din total se mai informează și în magazine sau din flyere. De asemenea, achiziția se face de cele mai multe ori din rețelele de tip DIY sau din cele specializate de instalații termice și sanitare.

Atunci când montează boilere, majoritatea cumpărătorilor apelează, în peste 65% din cazuri, la un instalator specializat. Aproximativ 27% dintre români aleg să monteze singuri boilere, în timp ce doar 7% se îndreaptă către o firmă ce oferă servicii integrate, de la achiziție la instalare.  

“Locul de amplasare al boilerelor diferă de la o locuinţă la alta. Însă, potrivit studiului nostru, 75% dintre acestea sunt instalate în băi, în timp ce 10% în bucătării. Restul sunt amplaste în debarale, holuri sau pivniţe”, a mai afirmat Cătălin Drăguleanu.