Ericsson ConsumerLab a prezentat rezultatele raportului său anual privind tendințele de consum TV și video 2011, raport ce arată că oamenii folosesc reţelele de socializare chiar în timp ce se uită la televizor.
Studiul Ericsson ConsumerLab privind tendinţele de consum TV şi video 2011, studiu care are la bază peste 13.000 de interviuri cu utilizatori din 13 ţări din lume şi este reprezentativ pentru 400 de milioane de utilizatori, a arătat ca tot mai mulţi utilizatori aleg să urmească conţinut TV la cerere. Astfel, 44% dintre respondenţi vizionează acest tip de conţinut de mai multe ori pe săptămână, chiar dacă 80% dintre respondenţi au mărturisit că urmăresc cu aceeaşi frecvenţă conţinut TV tradiţional.
Un lucru inedit subliniat de cercetarea Ericsson este modul în care televiziunea se integrează obiceiurilor de comunicare ale oamenilor prin reţele sociale – conţinutul TV vizionat este discutat cu apropiaţii prin Twitter ş Facebook, astfel că peste 40% dintre respondenţii studiului au admis că folosesc aceste reţele chiar în timp ce se uită la televizor, în timp ce peste 60% dintre ei navighează pe Internet în acelaşi interval de timp.
„Interviurile pe care le-am realizat – în special cele din Statele Unite, țară în care sunt întotdeauna vizibile pentru prima dată tendințele de consum TV/video înaintea celorlalte state din lume – reflectă modul în care folosirea rețelelor sociale a influenţat vizionarea conţinutului TV. Majoritatea familiilor cu care am discutat au ales să le împărtăţească cunoscuţilor programele TV vizionate prin rețele sociale precum Twitter sau Facebook, SMS-uri, discuţii telefonice sau chiar pe forumuri. Această situație este întâlnită mai ales în momentul în care utilizatorii urmăresc programe TV de tip „reality show” sau întreceri sportive. Acest tip de comunicare acordă o nouă dimensiune experienţei de vizionare a conţinutului TV, pentru că le oferă consumatorilor posibilitatea să transforme un program altfel plictisitor în ceva amuzant prin faptul că pot comenta cele văzute împreună cu alţii”, a declarat Anders Erlandsson, Senior Advisor la Ericsson ConsumerLab
În acelaşi timp, studiul a arătat și numărul de ore pe care oamenii îl alocă, în medie, vizionării programelor TV și procentajul reprezentat de conţinutul TV la cerere. În Germania, spre exemplu, oamenii petrec cel puțin 25 de ore pe săptămână vizionând conţinut TV sau video, însă numai 28% din acesta este conţinut „la cerere”. În Spania, prin comparaţie, acest procent ajunge la 44%.
Informațiile incluse în raportul Ericsson au fost colectate de la consumatori TV din Anglia, Australia, Austria, Brazilia, China, Coreea de Sud, Germania, Rusia, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia, Taiwan şi Țările de Jos.