După introducerea cu succes a modelului BMW i3 în flota DriveNow din Germania, Marea Britanie şi SUA, următorul pas major este făcut printr-o flotă de 400 de automobile BMW i3 pentru Copenhaga.
Acestea vor intra în funcţiune la 3 septembrie 2015. Noutatea în acest caz o reprezintă faptul că flota de automobile cu propulsie pur electrică este interconectată şi cu transportul public.
Pentru BMW i, serviciul car sharing cu automobile electrice reprezintă un pas important prin care publicul larg să aibă un acces convenabil la mobilitatea electrică, obiectivul fiind reducerea traficului şi a emisiilor în oraşe şi o calitate mai bună a vieţii. Proiectul este realizat în cooperare cu filiala daneză a companiei britanice Arriva PLC, cu o cotă de piaţă de 50%, cel mai mare operator de autobuze din Copenhaga. BMW i3 se deovedeşte alegrea ideală pentru acest proiect major: pe lângă faptul că a fost conceput ca un automobil electric fără emisii, modelul este primul automobil din lume care oferă navigaţie intermodală, adică încorporează serviciile de transport public în sistemul de navigaţie al automobilului.
"Suntem mândri şi fericiţi să lansăm această soluţie inovatoare în Copenhaga împreună cu partenerii noştri puternici. În plus, sunt încrezător că DriveNow se va dovedi ca fiind o oportunitate unică pentru oameni de a încerca şi de a se bucura de modalităţi ecologice de transport. Aceasta va contribui la progresul automobilelor electrice", a comentat Nikolaj Wendelboe, CEO al Arriva Denmark.
DriveNow este un serviciu necentralizat, care dă clientului posibilitatea să folosească un automobil fără a fi nevoie de un reprezentat al serviciului. Automobilul poate fi parcat oriunde în oraş, în zonele de parcare stradală. Pentru utlizare este nevoie doar de un card de acces.
Studii şi analize de trafic au putut deja să demonstreze impactul pozitiv pe care îl au astfel de soluţii în zonele congestionate. De aceea, servicii precum DriveNow sunt văzute ca o completare ideală a mijloacelor de transport public local şi, împreună cu acestea, favorizează soluţii de transport intermondale, care combină mai multe mijloace de transport în comun, şi poate deveni o alternativă la utilizarea automobilului propriu. În acelaşi timp, posibilitatea de a utiliza un automobil spontan, de oriunde din oraş, fără a fi nevoie de un proces birocratic complicat, reprezintă un potenţial important de a accesa un grup ţintă nou de clienţi pentru serviciile de carsharing.
BMW Group investeşte constant în serviciile DriveNow, dezvoltând atât baza de automobile şi clienţi, cât şi noi soluţii inovative. La începutul lunii iulie a fost anunţat primul card de credit cu tehnologie NFC (Near Field Communication) prin care clienţii puteau folosi automat serviciile DriveNow de oriunde din lume. Cardul este oferit în acest moment numai în Germania, exclusiv prin Deutschen Kreditbank AG.
În luna martie a acestui an, dr. Norbert Reithofer, în calitate de Director al Consiliului de Administraţie BMW AG, anunţa planuri de extindere a serviciului de car sharing DriveNow cu zece oraşe în America de Nord şi până la 15 în Europa. În acest moment, modele MINI, BMW şi BMW i3 sunt oferite în cadrul programului în San Francisco, Londra, München, Berlin, Düsseldorf, Köln, Hamburg şi Viena. Serviciul, care a fost lansat în iunie 2011, include o flotă de câteva mii de maşini în cele opt oraşe unde este activ. La patru ani de la lansare, DriveNow are acum o bază de aproxmativ 500.000 de clienţi, dintre care marea majoritate în Germania (120.000 numai în Berlin).
Mai mult, odată cu prezentarea primelor informaţii despre noul MINI Clubman, marca britanică a anunţat că intenţionează să ofere opţional, oricărui client al unui model nou al mărcii, posibilitatea de a-şi echipa automobilul cu sistemul hardware pentru DriveNow. Proiectul este prevăzut să înceapă în 2016 şi să fie iniţial oferit în SUA. MINI devine astfel prima marcă de automobile din lume care va da posibilitatea clienţilor săi să integreze propriile automobile într-un program complex de car sharing.