Construirea a patru noi poduri peste râul Prut marchează cea mai importantă investiție în infrastructura de transport dintre România și Republica Moldova din ultimul secol. Proiectul, finanțat cu 4,4 milioane de lei, are scopul de a îmbunătăți conectivitatea dintre cele două state și de a facilita accesul către rețelele de transport din Uniunea Europeană.

Semnarea contractelor a avut loc la Chișinău, în cadrul unei reuniuni bilaterale, unde oficialii români și moldoveni au subliniat importanța acestor investiții pentru dezvoltarea relațiilor economice și sociale.

Patru poduri noi, un proiect de anvergură pentru infrastructura dintre România și Republica Moldova

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, alături de firma câștigătoare a licitației, contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate ale patru noi poduri peste râul Prut.

Acestea vor fi construite în zonele Stânca-Costești, Bumbăta-Leova, Fălciu-Leca și Răducăneni-Bărboieni, iar investiția totală se ridică la 4,4 milioane de lei, fonduri alocate din bugetul României.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat importanța acestor proiecte pentru dezvoltarea relațiilor economice dintre România și Republica Moldova.

„Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană.

În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană”, a declarat oficialul pe pagina sa de Facebook.

Totodată, acesta a adăugat că podurile vor facilita apropierea economică dintre cele două țări.

Semnarea contractelor la Chișinău

Evenimentul în care au fost parafate contractele s-a desfășurat la Chișinău, în cadrul unei reuniuni oficiale organizate între 5 și 7 februarie.

Aceasta a reunit oficiali din domeniul transporturilor din ambele state, care au discutat și despre alte proiecte comune.

poduri peste prut
SURSA FOTO: Facebook, Cristian Pistol

„Aceste proiecte marchează încă un pas semnificativ în relațiile dintre Republica Moldova și România. Vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport și vor întări legăturile noastre istorice și economice. Ne dorim ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetățenilor și accesul către rețele europene de transport.

Prutul nu a avut atâtea poduri decât în perioada interbelică. Este un prim pas autentic de apropiere a infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, un proces care va continua cu aceeași amploare și în viitor”, a declarat ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat și el importanța acestui moment.

„Este un eveniment important în ceea ce privește relațiile dintre Republica Moldova și România. Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transporturilor peste Prut. Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri.

Vom continua cu dezvoltarea infrastructurii feroviare, navale și aeriene, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spațiul european. Fondurile europene vor contribui în continuare la dezvoltarea infrastructurii, sporind competitivitatea Republicii Moldova”, a declarat oficialul român.

Proiecte viitoare pentru dezvoltarea rețelei de poduri peste Prut

Un alt proiect de infrastructură major a fost deja planificat, vizând construcția unui pod care să lege localitățile Ungheni din România și Republica Moldova.

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, acest pod va fi numit simbolic „Podul de flori” și va avea elemente decorative ce vor aminti de evenimentul istoric din 1990. Lucrările vor începe pe 26 aprilie.

De asemenea, autoritățile au în vedere modernizarea și extinderea altor puncte de trecere peste Prut.

„Anul acesta vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).

Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a precizat Cristian Pistol.

Aceste investiții vor avea un impact major asupra infrastructurii rutiere din ambele țări, facilitând transportul și consolidând relațiile economice dintre România și Republica Moldova.