Anul acesta, de Ziua Bărbatului, va fi proclamată Cartea Galbenă a Organizaţiei Bărbaţilor din România (O.B.R Bergenbier), o colecţie ce cuprinde cele mai importante hotărâri votate de bărbaţi pentru a le face viaţa mai frumoasă.

Şi pentru că una dintre cele mai votate hotarâri a fost aceea că “Bărbaţii merită statuie”, Bergenbier s-a conformat şi pe data de 5 mai, într-un show de lumini şi muzică, va dezveli Statuia Bărbaţilor.

Ziua Bărbatului Bergenbier începe la ora 12:00,  în Parcul "Lumea copiilor", din sectorul 4, cu invitaţi surpriză, concursuri cu premii şi trupe tari care vor încinge atmosfera. Grătarele vor sfârăi, iar berea va curge în valuri, exact aşa cum trebuie sărbătorită Ziua Bărbatului Bergenbier.

Vor cânta pentru cei aproximativ 25.000 de oameni aşteptaţi: Heaven, Connect-R, Vunk, Sistem şi Voltaj.

„Bărbaţii erau oarecum defavorizaţi – femeile sunt privilegiate cu două sărbători, una pe 1 Martie şi alta pe 8, şi au vrut şi ei să aibă o zi numai a lor. Bergenbier, o bere care s-a poziţionat de la început ca fiind a bărbaților, a luat atitudine şi a devenit un fel de portavoce a lor. Aşa s-a ajuns la 5 Mai – Ziua Bărbatului“, explică reprezentanții Bergenbier SA.

Şi puţin a lipsit ca această zi să aibă şi o recunoaştere oficială, printr-o lege dată de Parlamentul României. A existat o inițiativă legislativă în 2008; atunci,  petiția a fost semnată de vreo 420.000 de bărbați. Au lipsit doar 25.000 de semnături pentru a putea prezenta Parlamentului proiectul pentru ca 5 mai să fie zi liberă.

Cu sau fără recunoaştere oficială,  „Ziua Bărbatului“ a devenit „un fenomen de mare amploare. (În ziua de 5 Mai a lui 2009, anul în care Bergenbier nu a mai organizat niciun eveniment, au intrat pe site-ul companiei vreo 20.000 de oameni, care căutau informații despre Ziua Bărbatului).

Se impune o precizare: în luna aprilie a lui 2009, Bergenbier (principalul brand al fostului InBev, care a luat între timp denumirea Bergenbier SA, noul acţionar fiind fondul de investiţii CVC – n.red) a făcut rebranding complet (de la gust, formă, culoare şi până la valori); dacă „înainte“ reclamele Bergenbier vorbeau, cu un umor uşor misogin, despre adevărurile masculine, „acum“, se dorea ca Bergenbier să devină o bere unisex. Se pare însă că n-a funcţionat mesajul neutru, de vreme ce brandul a revenit, în 2010, la culoarea galbenă şi valorile de odinioară. A fost reluată şi comunicarea Zilei Bărbatului şi deci, în subsidiar, asocierea cu fotbalul. O găselniţă de marketing considerată profitabilă. Cel puţin până acum. Prietenii ştiu de ce.