50% din lucrurile pe care le cumperi din magazin nu se află pe lista ta de cumpărături. Aşa încât, cum se face că la sfârşit, când tragi linie, ai cheltuit o atât de mare sumă de bani? Un analist de retail ne oferă informații prețioase și totul începe în momentul în care pășim în mall sau magazin, potrivit unui material din portalul de stiri Business Insider.
- Magazinele sunt organizate și funcționează invers față de acele de ceasornic. În jur de 90% dintre clienți sunt dreptaci. Ei își pornesc călătoria prin magazin de cele mai multe ori pe partea dreaptă, în ceea ce ştiinţific se numeşte „flux”. Suntem programaţi să ţinem cardul strâns în mâna stângă şi să interacţionăm cu produsele cu mâna dreaptă. Lichidările de stoc te atrag peste tot, aşa încât te vei opri pentru a cumpăra lucurile scumpe mai întâi. Când ajungi la aceste raioane vei găsi lucurile în dezordine, aproape căzute de pe umeraşe, aşa încât mult succes în găsirea a ceea ce te interesează;
- Magazinele urmăresc de asemenea, să vadă pentru cine cumperi. De exemplu o mamă intră într-un magazin. Probabil că va face cumpărături pentru copilul ei mai întâi. Iată de ce raionul de parfumuri și cosmetice se află în spatele magazinului. Pentru ca ea să se recompenseze la final de drum, după ce a terminat cumpărăturile pentru copil sau familie. Si aici vine următoarea măsură a retailerilor:
- Preţul parfumului cumpărat este mai mare cu 50 până la 60%, incluzând adaosul şi cheltuielile aferente;
- O altă tactică folosită de magazine se referă la muzica ambientală, care trebuie să fie acordată cu media vârstei clienţilor. Retailerii se străduiesc să adapteze muzica din interior la generaţia clienţilor care le trec pragul, pentru că studiile arată că dacă muzica nu este potrivită, clienţii au impresia că îşi petrec prea mult timp făcând cumpărături şi asta este rău. Oferă clienţilor o percepţie negativă care poate conduce la cheltuială mai mică.
- Una dintre cele mai importante tactici are loc în zona caselor de marcat. Magazinele fac aici cele mai mari profituri. Înainte de a plăti, clienții își cumpără reviste, prăjiturele, ciocolățele și alte dulciuri, ochelari de soare și alte mărunțișuti care în limbaj specializat se numesc „impulse buys”
Asfel încât, data viitoare când vei intra pe uşile unui magazin, la mall vei avea o idee despre ceea ce ți se pregătește și toate acestea sunt importante în bătălia pentru cash-ul tău.