5 semne care arată că nu înțelegeți problemele angajaților generației Z. Generația Z este formată de un număr considerabil de persoane care se întinde de la adolescenți și adulți tineri, născuți de la jumătatea anilor 1990 până la mijlocul anilor 2000. Deși se poate crede sunt asemănători cu cei din generația Milenialilor, aceasta nouă generație are câteva trăsături pe care cei care cu lucrează cu ei le înțeleg mai greu. În plus, comunicare cu cei din generația Z pare mai dificilă la locul de muncă.
Iată cinci semne că nu vă implicați eficient în a înțelege problemele acestei generații și cele mai bune strategii pentru a vă readuce pe drumul cel bun, sugerate de Fastcompany.
Generația Z este mult mai sceptică față de IA decât milenialii
Nu presupuneți că prima generație de nativi digitali se simt mai confortabil cu inteligența artificială decât colegii lor mai în vârstă, milenialii. Deși ambele generații se pricep la tehnologie, atitudinile lor față de inteligența artificială (AI) diferă în moduri importante.
Conform unui sondaj recent, generația Z are mai puține șanse decât milenialii să folosească AI.
Doar 63% cred că AI va contribui la un mediu de lucru mai inovator, comparativ cu 73% dintre mileniali. Doar jumătate sunt de acord că AI va îmbunătăți procesul decizional, comparativ cu 66% dintre mileniali. Senzația pe care o resimte generația Z față de AI este „incertitudinea”.
Strategie: Investiți timp pentru a înțelege în detaliu perspectivele unice ale generației Z în ceea ce privește tehnologia și integrarea AI la locul de muncă. Învațați din experiența lor, cu efectele bune și rele ale tehnologiei. Recunoașteți și apreciați abordarea lor prudentă. Invitați-i să ajute la identificarea, testarea și promovarea adoptării instrumentelor AI. Pe scurt, implicați generația Z cât mai mult pentru a face parte din strategia voastră de adoptare a AI.
Nu presupuneți că îi puteți atrage să muncească, fără valori puternice ale companiei
Angajații generației Z doresc ca angajatorii lor să fie o forță a binelui în societate și vor să lucreze pentru companii cu valori aliniate propriilor valori.
Un raport recent indică faptul că patru din cinci tineri din generația Z ar refuza să lucreze pentru o organizație care nu le împărtășește valorile, iar mai multe sondaje arată că mai mult de jumătate ar renunța la job.
De asemenea, această generație vrea să li se ofere oportunități de a învăța și de a vorbi despre dorințele lor la locul de muncă.
Strategie: asigurați-vă că misiunea, scopul și valorile companiei sunt clare și că acțiunile voastre reflectă valorile declarate pentru a construi o cultură puternică, incluzivă. Fiți dispus să luați poziții publice clare cu privire la problemele importante ale societății, care sunt aliniate cu scopul și valorile voastre.
Gândirea DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) este o știre veche și nu e esențială pentru viitorul companiei
Generația Z este cea mai diversă generație din punct de vedere etnic și rasial, care apreciază munca în locuri de muncă diverse și incluzive. Pentru ei, diversitatea, echitatea și incluziunea nu sunt un moft sau un program, sunt esențiale pentru cele mai prețuite valori și identitate generațională.
Având în vedere că generația Z va ocupa 30% din forța de muncă până în 2030, evoluția demografică sugerează că e puțin probabil ca reacția actuală a DEI să prevaleze.
Strategie: Asigurați-vă că șefii de la fiecare nivel al companiei înțeleg cum să construiască echipe diverse și incluzive, caracterizate de siguranță psihologică. Stabiliți politici și practici puternice pentru a asigura echitatea salariilor și oportunităților.
Nu reușiți să valorificați entuziasmul generației Z față de angajatori
Generația Z este, în general, mai pozitivă în ceea ce privește companiile pentru care lucrează decât orice altă generație. Conform rezultatelor sondajului, trei din patru cred că compania lor tratează angajații în mod corect și 83% au încredere în conducere.
Strategie: Profitați de atitudinile pozitive ale angajaților din generația Z și continuați să-i implicați: vor să fie văzuți, auziți și apreciați. Implicați-i în procesele de luare a deciziilor și mențineți o comunicare transparentă. Continuați să cultivați această cultură a încrederii pentru a stimula performanța și a stimula inovația și loialitatea lor.
Credeți că oferindu-le flexibilitate nu îi veți vedea niciodată la birou
Flexibilitatea la locul de muncă nu este doar un avantaj pentru generația Z; este o necesitate. În ciuda acestui fapt, multe companii consideră că angajații Gen Z trebuie să lucreze doar în fața unui birou pentru a „câștiga dreptul” de a avea flexibilitate.
Generația Z crede în flexibilitate la locul de muncă. Aproape două treimi preferă un mediu hibrid, mai degrabă decât munca exclusivă la distanță. Ei văd timpul petrecut la birou ca o oportunitate de învățare, colaborare.
Strategie: Luați în considerare modele hibride care permit angajaților să aleagă când și unde lucrează cel mai bine. Comunicați-vă politicile și aplicați-le cât mai consecvent pentru a le stimula încrederea. Dacă cereți generației Z să stea mai mult la birou, asigurați-vă că o componentă-cheie a timpului lor este concentrată pe dezvoltarea abilităților, relațiilor și raționamentului, necesare unei flexibilități mai mari.
Înțelegerea generației Z necesită o abordare nuanțată
Acordând o mai mare importanță unor medii de lucru flexibile și cu o susținere publică clară pentru schimbarea societății, angajatorii pot atrage și păstra talentul generației Z și pot promova o cultură organizațională dinamică și inovatoare.