Nicușor Dan a anunțat luni seara că există 50 de kilometri de linie de tramvai în București care se află într-o stare deplorabilă. Edilul spune că există o porțiune în care nu au fost depuse oferte la licitație.
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a fost prezent luni seara la Digi 24, acolo unde a precizat că există aproape 50 de kilometri de linie de tramvai care se află într-o stare foarte proastă. Acest lucru se întâmplă din cauza lipsei de reabilitare.
Nicușor Dan a mai spus că această situație se întâmplă în zona în care o șină s-a desprins și a străpuns podeaua unui autobuz.
„E o oportunitate pentru Bucureşti, avem 150 km linie tramvai. Primarii din anii ’90-2000 au făcut 100 din 150 km pe care îi ştim şi au rămas 50 km care sunt într-o stare deplorabilă, inclusiv Calea Călăraşilor, cea unde s-a întâmplat acest incident. În primul rând că STB-ul a făcut aşa-numitele DALI-uri, documentaţie pentru intervenţii pentru fiecare dintre ele. Am ieşit în achiziţie. Pentru toţi aceşti 50km o să avem şi banii, parte din fonduri europene, parte din împrumuturi”, a precizat primarul Capitalei.
Au fost depuse oferte pentru o parte din șină
Edilul Capitalei a anunțat că pentru o parte din șina de tramvai s-au depus oferte, dar același lucru nu se poate spune și despre alte segmente ale liniei.
”Pentru o parte din segmente s-au depus oferte, s-a început procedura de evaluare, am terminat evaluarea tehnică, urmează financiara, deci cam estimez eu, într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele. Nu s-au atribuit pe toate segmentele. Ăsta este unul dintre ele, cel care pleacă de la Piaţa Unirii şi merge încolo până la Bulevardul Basarabia. O să reieşim în achiziţie publică”, a adăugat Nicuşor Dan.
Trebuie făcute modificări la linia de tramvai unde nu s-au depus licitații
Nicușor Dan a mai spus că este nevoie de unele modificări la porțiunea de linie de tramvai unde nu s-a prezentat nimeni la licitație.
”Oportunitatea pe care ne arată-o faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi. Ăsta e motivul pentru care n-am ieşit imediat în achiziţie publică. Pe segmentele pe care s-au atribuit, conform contractului, şase luni durează proiectarea, deci asta se va termina la sfârşitul acestui an şi vom începe încă în 12 luni lucrările de construire propriu-zisă. De exemplu, Mihalache va fi reabilitat cap-coadă. De asemenea, linia cinci, tot mai puţin acest segment de la Unirii la Basarabia”, a precizat Nicuşor Dan.