Initiativa de modificare a vitezei maxime in localitati apartine firmelor de taximetrie, care au inregistrat pe perioada de vara pierderi estimate la 15-18 procente din venituri din cauza acestei prevederi a Codului rutier. Directorul tehnic al societatii Auto Service SA, Grigorie Stefanescu, sustine ca in favoarea modificarii pragului maxim de viteza in localitati exista atat argumente tehnice si economice, cat si argumente de siguranta a traficului. Pentru autoturismele de capacitate cilindrica medie (intre 1100 si 1800 cmc), 50 km pe ora reprezinta pragul de trecere dintr-o treapta de viteza in alta. „Trecerea in viteza a patra implica depasirea vitezei maxim admise, iar rularea cu viteza a treia, pentru un autoturism Dacia, de exemplu, implica un consum de ulei si benzina cu 15% mai mare, pe fondul unei supraincalziri a motorului. In perioada de vara, la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, nici sistemul de racire nu da randament la o viteza de rulaj sub 55 km pe ora”, precizeaza inginerul Grigorie Stefanescu. El considera ca un motor supraincalzit poate fi mai periculos pe drumurile publice decat un autoturism care ruleaza cu 60 km pe ora, deoarece, in primul caz, autoturismul nu mai raspunde la comenzi. In plus, frana de motor, in aceste conditii, are ca efect numai uzura cutiei de viteze si nu duce la cresterea sigurantei traficului rutier.
Presedintele Federatiei sindicale a solidaritatii soferilor din Romania, Stefan Palade, sustine ca memoriul are sanse sa obtina avizul favorabil al Brigazii Rutiere din cadrul IGP. Argumentele prezentate de personalul tehnic au fost acceptate ca fiind pertinente. Conducerea Brigazii Rutiere analizeaza in aceste zile posibilitatea de revenire la limita maxima de viteza de 60 km pe ora in localitati.