Ministerul Transporturilor a dat undă verde sumei de 500 de milioane de lei pentru un drum rapid de 2,5 km și alți 7,5 km de bretele. Acestea fac parte din drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni – Terminal 2.
Drumul de legătură între Autostrada A0 și Aeroportul Otopeni T2
Ministerul Transporturilor a publicat un proiect ambițios care prevede construcția unui drum de legătură între Autostrada A0 (Lotul de Nord) și viitorul Terminal II al Aeroportului Henri Coandă Otopeni.
Acest proiect urmărește îmbunătățirea accesului la Aeroportul Otopeni și descongestionarea principalelor artere rutiere din nordul Bucureștiului, în contextul creșterii constante a volumelor de trafic.
Traseul drumului de legătură
Drumul de legătură va avea o lungime totală de 2,55 km și două benzi pe fiecare sens, iar valoarea totală a proiectului este estimată la aproape 500 de milioane de lei.
Traseul începe de la intersecția cu Drumul Județean 200B (DJ 200B) și se continuă până la rampa pasajului de pe Autostrada de Centură București, la km 29+100.
De aici, drumul se va conecta la A0 printr-un nod rutier „tip treflă,” care va asigura o viteză de proiectare minimă de 40 km/h și va permite o extensie ulterioară către Autostrada A3 București – Brașov.
Pentru a respecta standardele de siguranță și fluiditate, drumul va avea o viteză de proiectare de 80 km/h, conform normativului de proiectare a drumurilor expres (AND 598/2013) și STAS 863/85.
Acest proiect este integrat în Programul Investițional 2021-2030, dedicat infrastructurii de transport.
Calendarul de implementare
Conform proiectului, finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile din Programul Transport 2021-2027, completate de fonduri de la bugetul de stat.
Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de doi ani și jumătate, începând de la aprobarea proiectului în Guvern și lansarea licitației pentru execuție.
Profilul transversal și nodurile rutiere
Drumul de legătură este proiectat cu un profil transversal de drum expres cu platformă de 21,50 metri lățime și două căi unidirecționale de 7 metri fiecare.
La capetele drumului, unde sunt prevăzute benzi suplimentare de accelerare și decelerare, lățimea platformei va ajunge la 35,50 metri.
Nodul rutier tip „treflă” de la km 29+100 de pe A0 este prevăzut pentru a asigura legături sigure între fluxurile de trafic, cu bretele de circulație unidirecționale cu lățimea de 9 metri și acostamente laterale de 1 metru.
Pentru a facilita toate legăturile, inclusiv cu DJ 200B, proiectul include și o intersecție giratorie ovoidală, cu o rază exterioară de 40 metri și șase ramuri.
Aceasta va facilita accesul la drumul de legătură și va contribui la o mai bună gestionare a fluxurilor de trafic.
Proiectul include construirea a două pasaje importante pentru o circulație neîntreruptă.
Primul pasaj, situat pe DJ 200B la km 0+100, va avea o lungime de 211,40 metri și cinci deschideri din grinzi de beton armat.
Al doilea pasaj, de asemenea cu o lungime de 211,40 metri, este amplasat peste Autostrada A0 la km 2+130.
Acest pasaj este pregătit pentru viitoarea extindere a A0 la trei benzi pe fiecare sens.
Importanța proiectului pentru infrastructura României
Finalizarea drumului de legătură între A0 și Aeroportul Otopeni este un proiect strategic pentru infrastructura românească, deoarece va contribui la dezvoltarea și fluidizarea transportului, reducând traficul de pe DN1 și oferind o rută alternativă pentru accesul la Aeroportul Otopeni.
Având în vedere volumul tot mai mare de trafic rutier și aerian în zona Bucureștiului, acest proiect este o măsură esențială pentru susținerea creșterii economice și a mobilității eficiente în regiune.