Bloggerul român este bărbat, are peste 25 de ani, locuieşte în Bucureşti, are studii superioare (facultate sau masterat) şi a început să scrie pe blog după 2009, potrivit studiului BR 2011, condus de refresh.ro şi de Vola.ro. Desfăşurat în 1 februarie – 25 martie 2012, studiul BR 2011 arată modul în care bloggerii români îşi derulează activitatea de a scrie pe blog, modul în care folosesc reţelele sociale, precum şi modul în care această activitate le generează venituri. La studiu au participat 712 bloggeri, în Romania fiind, potrivit cifrelor transmise de Zelist.ro, aproape 12.000 de bloguri active în ultimele 30 de zile.
Studiul arată că pentru un blogger succesul este oferit de traficul blogului (18%), numărul de comentarii primite (17%), şi numărul de reacţii în social media (16%). Câştigurile în bani contează în proporţie de 10%, iar poziţia într-un top de trafic sau influenţă – 12%.
La nivel de subiecte cu impact ridicat, 45% dintre bloggeri au decis că politica este pe primul loc, urmatăde  subiectele din new-media, divertisment, ştiri generale, monden, tehnologie şi subiectele personale, aflate pe primul loc în topul preferinţelor acestora.
Rezultatul?

Blogosfera din Romania este deja o industrie şi nu una oarecare, ci una care a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor în 2011. Jumatate de milion de euro a fost încasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participanţii la studiul BR 2011, în timp ce un sfert de milion de euro a fost încasat de 13 bloggeri.

Din ce câştigă bloggerul bani? Advertorialele reprezintă principala sursă de venit, cu 31% dintre răspunsuri, surclasând clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% şi proiectele speciale, cu 14%. 
La nivel de reţele sociale utilizate, Facebook se află în fruntea clasamentului, 95% dintre bloggerii români având un cont de Facebook.