Potrivit sursei citate, la nivelul înmatriculărilor pe luna mai, din totalul de 1.133 de unităţi Dacia înregistrate, 591 au reprezentat segmentul Logan, iar 49 versiunea TCe 90.
Dacia Logan Tce 90, care face parte din generaţia a doua a gamei, are un design mult îmbunătăţit faţă de versiunile anterioare iar formele maşinii sunt mult mai fluide, mai rotunde şi îi dau un aer occidental.
La exterior, forma farurilor şi a stopurilor a fost semnificativ îmbunătăţită.
Habitaclul rămâne în stilul promovat de către producătorul auto de la Mioveni. Vorbim aici despre confort, dar şi de unele detalii marca Dacia, updatate, însă, cu o serie de dotări tehnologice de ultimă generaţie.
Astfel, bordul Loganului TCe 90, în versiunea Laureate, beneficiază de sistemul Media Nav, prevăzut opţional cu GPS şi hărţile aferente. Ecranul tactil color de 7 inci (18 cm) include, pe lângă aparatul radio, un sistem Bluetooth care permite ascultarea fişierelor muzicale în audio streaming sau efectuarea unui apel telefonic hands-free.
De asemenea, computerul de bord oferă o serie de informaţii utile şoferului, de la consumul instant la media km/h cu care circulă acesta, până la distanţa parcursă şi peste cât timp ar trebui să alimentezi cu carburant.
La capitolul minusuri ale autovehiculului, sunt de menţionat unele detalii de la interior, cum ar fi: poziţionarea butoanelor care acţionează geamurile electrice-spate (localizate la nivelul picioarelor pasagerului din centru-spate, în consola centrală), precum şi spaţiul minimalist din jurul scaunelor-faţă (mecanismul care ajustează înălţimea/poziţia spătarelor scaunelor din faţă este cumva înghesuit în partea laterală-jos).
Altfel, per ansamblu, maşina excelează în ceea ce priveşte consumul de carburant atât în zona urbană, cât şi în cea rurală. Cu un consum mediu de 3,8 l/100 km în afara oraşului şi cu o medie de 6,5 l/100 km în regim urban, Loganul de 0,9 litri poate reprezenta o variantă pentru cei care caută o maşină care să nu le golească portofelele atunci când vine vorba de alimentarea cu benzină.
Pe de altă parte, la drum lung, autovehiculul reuşeşte să fie destul de sprinten, iar pentru cei 90 CP menţionaţi în cartea tehnică, viteza maximă atinsă de 170 km/h se confirmă.
TCe 90 este un motor turbo pe benzină cu trei cilindri de 898 cmc şi lanţ de distribuţie. Datorită turbo-colectorului cu inerţie foarte scăzută, asociat cu un sistem de distribuţie variabilă la admisie /VVT/, motorul furnizează 66 kW (90 CP) la 5.250 rot/min. Noul motor TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă.
Modelul Dacia Logan TCe 90 se comercializează în România în versiunile Ambiance şi Laureate, la preţuri cuprinse între 8.500 şi 9.800 de euro, cu TVA inclusă.
Anul trecut, la jumătatea lunii noiembrie, constructorul auto de la Mioveni a prezentat noile generaţii marca Dacia, respectiv Logan, Sandero şi Sandero Stepway, trei modele îmbunătăţite la preţuri ce pornesc de la 6.690 euro (în cazul Logan), 6.990 euro (Sandero) şi 12.200 euro (versiunea diesel Sandero Stepway).
Sursa: Agerpres