Aproximativ 60% dintre familiile din Europa preferă să cumpere online, pentru a profita de preţurile mai bune, disponibile în comerţul electronic, potrivit unui comunicat de presă al MasterCard.
"În ciuda acestui fapt, una din cinci persoane are reţineri în a divulga informaţii financiare în mediul online", se arată în document.
MasterCard recomandă ca înainte de a face o achiziţie, cumpărătorul să căute adresele web care încep cu https:// ("s" vine de la sigur) şi au un simbol în formă de lacăt în partea din dreapta jos a barei de instrumente a browser-ului.
"Acest lucru vă confirmă că datele dvs. personale sunt transmise în siguranţă. Faceţi cumpărături şi pe site-uri internaţionale, unde s-ar putea să găsiţi oferte foarte bune. Citiţi politica de confidenţialitate a companiei. Puteţi găsi informaţii despre eforturile sale de a vă proteja dreptul la intimitate şi despre politicile sale privind colectarea, utilizarea şi transferul datelor personale către alte organizaţii. Verificaţi dacă există simbolul MasterCard® SecureCode™ pe site, ca garanţie a securităţii oferite de comerciantul online", scrie în document.
Potrivit acestuia, MasterCard® SecureCode™ este o parolă personală sau un cod pentru plăţi online, pe care numai clientul, în calitate de posesor de card, îl poate folosi, pentru siguranţă suplimentară în tranzacţiile online.
"Verificaţi identitatea juridică a magazinului online. Acest lucru include datele de contact, numărul de identificare de la Registrul Comerţului, codul unic de înregistrare (VAT code), modalităţi de plată şi livrare, termeni şi condiţii, perioada pe care o aveţi la dispoziţie pentru a vă răzgândi şi politica de returnare. Fiţi practic. Bazaţi-vă pe familie, prieteni şi organizaţiile de protecţie a consumatorilor pentru recomandări şi review-uri ale comerciantului online. Nu cumpăraţi produse sau servicii scumpe de la comercianţi despre care nu ştiţi nimic", informează MasterCard.
De asemenea, compania mai recomandă ca niciodată să nu fie divulgat codul PIN în mediul online şi să nu ofere niciodată informaţii financiare şi personale, ca răspuns la o solicitare venită pe mail deoarece companiile de carduri şi băncile nu solicită niciodată astfel de informaţii pe email.
"Păstraţi înregistrări ale tranzacţiilor online. Acest lucru s-ar putea traduce prin a face o copie tipărită sau una digitală a paginii pe care aţi efectuat tranzacţia sau a paginii de confirmare a comenzii. O astfel de pagină are rolul unei chitanţe. Verificaţi extrasul de cont al cardului dumneavoastră pentru a vă asigura că tranzacţiile online au fost procesate corect. Puteţi primi banii înapoi dacă aveţi probleme cu achiziţia online pe care aţi realizat-o, prin intermediul serviciilor noastre de Chargeback. Aici sunt incluse situaţii ca cea în care nu primiţi comanda, vi se solicită bani pentru o comandă pe care nu aţi făcut-o sau primiţi un extras de cont ce conţine o greşeală. Consumatorii sunt sfătuiţi întotdeauna să contacteze mai întâi comerciantul online. Totuşi, dacă problema nu poate fi rezolvată împreună cu comerciantul, contactaţi banca emitentă, ca să aflaţi mai multe despre opţiunile pe care le aveţi la dispoziţie", se mai spune în document.
Clienţii beneficiază de facilitatea de Zero Liability din momentul în care notifică banca despre pierderea sau furtul cardului.
"Înainte de a notifica banca, sunteţi responsabil în limita a 150 de euro, în funcţie de politicile băncii dumneavoastră. Există şi câteva reguli de care trebuie să ţineţi cont, pentru a putea beneficia de Zero Liability: să aveţi contul bancar la zi, fără întârzieri la plată, să nu fi divulgat nicio informaţie care ar fi putut ajuta infractorul să săvârşească frauda, să nu fi reclamat două sau mai multe astfel de situaţii în ultimele 12 luni", informează MasterCard.
Sursa: Agerpres