Prin comparație cu rezultatele aceluiași studiu realizat în 2011, procentul celor interesați de cumpărarea unei mașini second-hand a scăzut de la 61,4% până la 51,2%. De achiziționarea unei mașini noi sunt interesați acum doar 10,5% dintre români față de 12% cu un an în urmă. Conform studiului, procentul celor care nu au înb plan cumpărarea unui vehicul a crescut de la 13,3% în 2011 la 20,7% în 2012.
Principala opţiune de achiziţie a unei mașini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%.
Dacă ne raportăm la intenția de achiziție a unei mașini rulate, Volkswagen se află în topul preferințelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%.
“Analiza pieţei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada iunie-decembrie 2012, pe un eşantion reprezentativ de 11.740 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.