Aproape două treimi dintre posesorii de computere sau laptopuri nu au auzit niciodată de cele mai mari ameninţări informatice, în timp ce 8,5% dintre aceştia sunt convinşi că terminalele pe care le deţin nu au nevoie de protecţie suplimentară, relevă un studiu realizat de compania O+K Research, la iniţativa Kaspersky Lab.
Potrivit cercetării, 62% dintre cei care accesează internetul prin intermediul computerelor sau laptopurilor au declarat că nu au auzit de cele mai importante ameninţări informatice.
De asemenea, aproape jumătate dintre cei chestionaţi consideră că datele lor sunt relativ în siguranţă, iar 8,5% dintre aceştia sunt convinşi că laptopul sau computerul lor nu are nevoie de protecţie suplimentară.
În ceea ce priveşte dispozitivele mobile, 16% dintre posesorii de tablete şi 15% dintre utilizatorii de smartphoneuri sunt convinşi că dispozitivele lor sunt în afara oricărui pericol.
Specialiştii Kaspersky Lab consideră că majoritatea utilizatorilor au tendinţa să subestimeze consecinţele negative pe care le poate avea un program malware pentru dispozitivele şi datele lor.
În acest sens, compania rusă a pus bazele tehnologiei Automatic Exploit Prevention, care face parte din suita Kaspersky Internet Security 2013, pentru a răspunde celor mai sofisticate ameninţări.
Cercetarea publicată de Kaspersky Lab a fost realizată pe 11.000 de persoane din America Latină şi de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, Asia şi Africa. Toţi participanţii, cu vârste de minimum 16 ani, au acces la internet, iar peste 90% dintre aceştia navighează zilnic în mediul online.
Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial.
Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari.
Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume.
Sursa: Agerpres