62% dintre români vor să-şi cumpere un laptop în viitorul apropiat

O treime dintre români deţin un laptop în prezent, iar mai mult de 60% dintre aceştia vor să îşi achiziţioneze un model în perioada urmatoare, conform unui studiu efectuat de APDETIC.  APDETIC, organizaţia non-profit, care reuneşte cele mai importante companii producătoare şi distribuitoare de echipamente IT&C de la noi, a efectuat, în perioada 15 februarie - 5 martie, un studiu online denumit „Go DigITal”, menit să identifice scopurile în care sunt utilizat

O treime dintre români deţin un laptop în prezent, iar mai mult de 60% dintre aceştia vor să îşi achiziţioneze un model în perioada urmatoare, conform unui studiu efectuat de APDETIC.

 APDETIC, organizaţia non-profit, care reuneşte cele mai importante companii producătoare şi distribuitoare de echipamente IT&C de la noi, a efectuat, în perioada 15 februarie – 5 martie, un studiu online denumit „Go DigITal”, menit să identifice scopurile în care sunt utilizate echipamentele IT.

Conform studiului,  33% dintre români deţin deja un laptop, 49% un desktop, iar 17% dispun de ambele echipamente. Majoritatea (62%) şi-a exprimat dorinţa de achiziţionare, în perioada următoare, a unui laptop, în timp ce restul respondenţilor au declarat că nu doresc să-şi schimbe calculatorul şi doar 9% mai doresc să achizitioneze un desktop.

În ceea ce priveşte timpul petrecut în faţa computerului, 80 % petrec peste 3 ore zilnic la calculator, 18% alocă acestei activităţi între o oră şi trei ore pe zi şi doar 3% mai puţin de o oră. Scopurile în care sunt utilizate calculatorul şi conexiunea la Internet variază şi ele, procentele înregistrate fiind următoarele: descărcare fişiere (jocuri, filme, muzică) – 61%, educaţional – 78%, divertisment -79%, informare – 80%, comunicare – 89%.  

La cumpărăturile online se preferă plata ramburs 

87% dintre respondenţi au achiziţionat produse prin intermediul Internetului, dar majoritatea utilizează ca şi metodă de decontare „plata ramburs” – 60% în timp ce 20% realizează doar plăţi electronice, restul utilizând ambele variante.  

Această utilizare intensivă a comenzilor electronice de către tineri dovedeşte adaptabilitatea acestora la nou, însă modalitatea de decontare a comenzii prin ramburs într-o proporţie majoritară denotă neîncrederea utilizatorilor în platformele de comenzi online din România.

Cel mai comandat tip de produse prin această metodă sunt echipamentele electronice cu 45%, urmate de cărţi şi produse de îngrijire personală.

 În ce priveşte gradul de utilizare a dispozitivelor portabile, majoritatea dispun de telefoane mobile (94%), în timp ce 76% dispun de stickuri de memorie. Dintre respondenţi, doar 8% dispun de console de jocuri.

 SURSA: APDETIC