Aproape două treimi dintre români nu au folosit niciodată Internetul, relevă un studiu efectuat de Comisia Europeană (CE), iar România se plasează la finalul clasamentului în ceea ce priveşte rata de penetrare a netului şi serviciile online.
Conform unui sondaj efectuat de CE, 64% dintre români nu au utilizat niciodată Internetul. România are astfel cel mai redus număr de utilizatori ai Internetului raportat la totalul populaţiei dintre cele 27 de state membre.
Media blocului comunitar (33%) arată că numai o treime dintre europeni nu au folosit niciodată Internetul. Dintre românii care folosesc Internetul, 26% o fac cel puţin odată pe săptămână, iar 15% accesează mediul online zilnic sau aproape zilnic, România plasându-se pe ultima poziţie în UE şi după aceşti indicatori. Spre comparaţie, 56% dintre europenii care accesează Internetul o fac săptămânal, iar 43% zilnic.
Ultimul loc la broadband
Rata de acoperire a Internetului poziţionează România pe penultimul loc în UE, numai 30% dintre locuinţe având o conexiune la Internet, faţă de media comunitară de 60%, se mai arată în studiul Comisiei. Numărul de gospodării cu cel puţin o conexiune broadband a fost, în 2008, de 13% (49% media UE), România ocupând şi în acest caz ultima poziţie.
În ceea ce priveşte firmele, rata de penetrare este de asemenea cu mult mai redusă faţă de media UE, plasând România pe ultima poziţie între cele 27 de state membre. Numai 44% dintre firme aveau în 2008 o conexiune broadband permanentă, faţă de media de 81% calculată la nivelul UE.
Pe ultimele locuri şi la comerţ electronic
În ceea ce priveşte comerţul electronic şi utilizarea Internetului pentru accesarea serviciilor publice şi rezolvarea problemelor administrative, România se situează de asemenea pe ultimele locuri în UE. Doar 8% dintre serviciile publice fundamentale pot fi accesate prin intermediul Internetului, faţă de 51% în UE, în timp ce firmele beneficiază de acces online pentru 75% dintre serviciile publice fundamentale. Rata de penetrare a acestor servicii lasă însă de dorit, numai 9% din totalul populaţiei accesând serviciile publice prin intermediul Internetului (28% în UE).
Serviciile publice sunt accesate pe Internet de 39% dintre firme, faţă de 68% în UE. Comerţul electronic reprezintă 2% din cifra de afaceri totală a firmelor, faţă de 12% în UE. Numai 3% dintre firme derulează tranzacţii de vânzare pe Internet, comparativ cu media UE de 16%, iar 4% dintre agenţii economici realizează achiziţii online, faţă de 28% în UE.
SURSA: Mediafax