Cele două loturi sunt situate pe tronsonul Coşlariu – Sighişoara, parte integrantă a Coridorului IV Pan European, informează CFR SA.

Tronsonul Aţel – Micăsasa cu o lungime de 29,6 kilometri, va fi reabilitat de consorţiul Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. pentru 712,527 milioane de lei (aproximativ 166 milioane de euro), fără TVA. Lucrările trebuie finalizate în termen de trei ani de la emiterea ordinului de începere. perioada de garanțoe este de doi ani de la terminarea lucrărilor.

Contractul pentru realizarea lucrărilor de modernizare și reabilitare a celor 36,6 kilometri de cale ferată dintre Micăsasa și Coşlariu fost atribuit asocierii Aktor – Arcada. Lucrările, care vordura trei ani, vor costa 721,852 milioane de lei (aproximativ 168 milioane de euro), fără TVA. Perioada de garanţie de este tot de doi ani de la terminarea lucrărilor.

Lucrările vor asigura viteze maxime de 160 kilometri/oră pentru trenurile de călători şi de 120 kilometri/oră pentru cele de marfă.

Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvern (15%), cu fonduri de la bugetul de stat.

Reabilitarea/modernizarea secţiunii de cale ferată Coşlariu – Sighişoara (89,5 kilometri), parte integrantă a Coridorului IV Pan European, va contribui în mod direct la realizarea obiectivului strategic de creştere a cotei actuale de piaţă a transportului feroviar de călători şi marfă, prin sporirea gradului de siguranţă şi de confort, dar şi prin reducerea timpului de călătorie. Totodată, reabilitarea infrastructurii feroviare va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice pe plan regional, prin asigurarea unei legături directe şi rapide între întreprinderile locale şi antreprenorii care dispun de capital, precizează CFR SA.