Peste două treimi dintre persoanele fizice din România au în plan achiziţionarea unei maşini noi în viitorul apropiat, relevă rezultatele unui studiu de specialitate întocmit de unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa leasingului operaţional, fleet management şi rent-a-car.
Conform cercetării, 62% dintre directorii de companii chestionaţi au declarat că numărul de clienţi va creşte şi în 2016, în timp ce 38% dintre aceştia, cu 4% mai mulţi decât în anul anterior, susţin că portofoliul de clienţi va rămâne stabil.
De asemenea, trei sferturi dintre respondenţi (74%) au menţionat că valoarea cifrei de afaceri medie pe client va creşte, iar 54% dintre aceştia amintesc de o majorare a numărului de angajaţi în 2016.
Pe de altă parte, respondenţii persoane fizice au declarat, în proporţie de 97%, că au deja o maşină de familie, în creştere cu 13% faţă de anul anterior. În acelaşi timp, 68% dintre cei chestionaţi spun că intenţionează să îşi cumpere o maşină nouă în viitorul apropiat.
Ca metodă de achiziţie, 30% preferă plata în numerar şi 28% creditul. Totodată, 11% ar prefera un contract de leasing, potrivit studiului realizat de New Kopel Group.
Studiul, demarat în 2015 şi aflat anul acesta la cea de-a doua ediţie, a fost realizat pe un eşantion de peste 50 de companii şi mai mult de 100 de persoane fizice, prin metoda chestionarului. Cercetarea a fost iniţiată cu scopul de a obţine informatii cheie despre comportamentul clienţilor în contextul pieţei locale şi de a măsura percepţia acestora cu privire la nivelul de trai din România.
New Kopel este un grup de companii, parte a grupului Shlomo, una dintre cele mai mari holdinguri din Israel. New Kopel a apărut pe piaţa din România în anul 2005, fiind singura companie care oferă, în acelaşi timp, servicii de leasing operaţional, fleet management şi rent-a-car. AGERPRES