Pe măsură ce vânzările vehiculelor electrice cresc vertiginos, dublându-se în 2021 față de 2020, iar companiile de automobile anunță investiții masive în baterii și vehicule electrice, tranziția de la mașinile pe benzină la cele alimentate cu electricitate pare inevitabilă.
Pentru că în timpul acestei tranziții tehnologice există și vor exista dezinformări, care pot descuraja eventualii clienți, site-ul Bigthink arată care sunt cele mai importante mituri legate de vehiculele electrice.
1. Mașinile electrice vor fi întotdeauna mai scumpe?
Prețurile inițiale ale vehiculelor electrice au scăzut constant, până la punctul în care, acum, sunt tot mai apropiate de cele ale mașinilor pe benzină. Prețurile bateriilor litiu-ion au scăzut cu 97%, din 1991, și urmează să devină mai ieftine, pe măsură ce laboratoarele continuă să inoveze tehnologia și producția de masă explodează.
Estimări ale Departamentului de Energie al SUA sugerează deja că, pe durata de viață a vehiculului, mașinile electrice pot fi mai ieftine decât omoloagele lor pe benzină, dacă se iau în considerare prețul, întreținerea, finanțarea, reparațiile, creditul fiscal federal și costurile cu combustibilul.
CEO-ul Ford, Jim Farley, anticipează că va urma ”un război al prețurilor vehiculelor electrice”, care va duce la scăderea lor.
2. Mașinile electrice vor supraîncărca rețeaua?
S-a conturat din ce în ce mai mult ideea că rețeaua electrică fragilă și învechită a Americii nu va putea face față niciodată creșterii cererii de vehicule electrice. Experții în energie spun că este o dezinformare crasă.
Dacă toate mașinile și camioanele naționale ar fi electrificate, cererea ar crește cu aproximativ 25%, dar creșterea s-ar produce treptat, de-a lungul anilor, acordând utilităților timp pentru a se adapta.
3. Bateriile mașinilor electrice nu durează
Într-un sondaj recent, aproximativ 46% dintre potențialii cumpărători de vehicule electrice au spus că bateriile nu durează pe o distanță mai mare de 1.000 de km.
Această percepție este o subestimare grosolană, cu mult chiar sub garanțiile pe care majoritatea companiilor le oferă pentru bateria unui vehicul electric.
4. Autonomia este încă prea mică?
Autonomia medie a unui vehicul electric vândut în SUA este de aproximativ 240 de mile (386 km).
Având în vedere că 99% din toate călătoriile sunt undeva sub 100 de mile, iar un șofer parcurge aproximativ 40 de mile pe zi, vehiculele electrice existente ar acoperi foarte ușor aproape toate nevoile zilnice ale șoferilor.
5. Încărcarea va fi întotdeauna prea lentă?
Timpul de încărcare a vehiculelor electrice a scăzut rapid, până la punctul în care vehiculele vândute în prezent se pot încărca, de la 10% la 80%, în doar 18 minute.
Noile modele de baterii care urmează să fie comercializate promit să reducă la jumătate timpul de încărcare, la mai puțin de zece minute. Acest lucru va face încărcarea mai convenabilă pe drumuri lungi.
6.Bateriile mașinilor electrice nu vor putea fi reciclate?
Experții spun că, în aproximativ zece ani, bateriile cu litiu uzate vor începe să se adune, necesitând reciclarea.
Zeci de companii explorează în prezent diferite metode de reciclare, așa că soluția nu este departe.
7. Vehiculele electrice sunt mai nocive pentru mediu
Vehiculele electrice sunt mult mai eficiente decât vehiculele pe benzină. În timp ce un motor pe benzină transformă doar aproximativ 20% din energia stocată a benzinei în puterea roților, un motor EV transformă aproximativ 60% până la 77% din energia din baterie.
Asta înseamnă că vehiculele electrice sunt mai prietenoase pentru climă decât mașinile pe benzină.