După ce a intervievat peste 5.000 de candidați de-a lungul carierei sale, specialistul în Resurse Umane Jerome Ternynck spune, într-un articol publicat pe Fastcompany.com, că angajarea presupune un proces de decizie din partea companiei, precum și din partea candidatului. Din acest punct de vedere, cu cat există mai multă transparență și deschidere în procesul de recrutare și angajare, cu atât este mai mare șansa ca părțile să fie potrivite.
Specialistul oferă șapte sfaturi care să-i ajute pe candidați să-și găsească jobul potrivit.
1. CV-ul tău nu este atât de important precum îți imaginezi. Managerii de resurse umane obțin o imagine mult mai fidelă a ta evaluându-ți activitatea pe care o ai pe internet: rețele de socializare, portofoliul de articole publicate, blogul etc. De regulă, toate acestea sunt mai actuale și mai oneste decât CV-ul. Asigură-te că toată informația din online este puternică și te caracterizează.
2. Managerii de Resurse Umane nu vor să te intervieveze. Ei doresc să aibă o conversație cu tine pentru a decide de comun acord dacă este cazul să lucrați împreună. Vorbiți despre obiectivele fiecărei părți, împărtășiți filozofii de lucru și vedeți dacă vă potriviți.
3. Creșterea viitoare este cu mult mai importantă decât realizările din trecut. Istoricul carierei tale îți poate fi de ajutor, dar trecutul este trecut. În joc este acum viitorul companiei. Ce poti face astăzi și începând de mâine pentru a îndeplini obiectivele organizației? Alocă mai mult timp să vorbești despre activitatea ta viitoare decât despre ce ai făcut până acum.
4. Fii sincer legate de lucrurile de care ai nevoie pentru ca să ai succes. Scopul este să găsești un numitor comun între nevoile companiei și nevoile tale de succes și fericire.
5. Întrebările tale influențează modul în care ești evaluat de reprezentantul firmei. Pune întrebări fiecărui intervievator cu care stai de vorbă, chiar dacă pare repetitiv. Întrebările îți vor oferi câte o perspectivă diferită din fiecare poziție.
6. Ar trebui să vii verificat încă dinainte să vii la interviu. Managerii de HR tind să-i favorizeze pe candidații cu care au cunoștințe comune. De aceea, menține o rețea profesională puternică.
7. Managerii vor ca procesul de angajare să le placă. Recrutarea se consideră a fi un proces dureros. Dar nu trebuie să fie așa. Managerii apreciază energia și entuziasmul pe care le pot aduce conversațiile cu o persoană deschisă și interesantă.