70% şanse de faliment auto în Detroit

Falimentul asistat de stat este cel mai probabil scenariu pentru General Motors (GM), Ford Motor si Chrysler, a anuntat Serviciul de Investitii al Moody's. Potrivit unui raport al agentiei internationale de evaluare financiara, sansele de faliment asistat de stat ale celor trei mari companii auto americane sunt de aproximativ 70%.Pe de alta parte, sansele unui scenariu in care Guvernul SUA va salva aceste companii fara procedura de faliment sunt evaluate la circa 25%.Moody's vede o probabilitate

Falimentul asistat de stat este cel mai probabil scenariu pentru General Motors (GM), Ford Motor si Chrysler, a anuntat Serviciul de Investitii al Moody’s. Potrivit unui raport al agentiei internationale de evaluare financiara, sansele de faliment asistat de stat ale celor trei mari companii auto americane sunt de aproximativ 70%.

Pe de alta parte, sansele unui scenariu in care Guvernul SUA va salva aceste companii fara procedura de faliment sunt evaluate la circa 25%.

Moody’s vede o probabilitate de numai 5% pentru falimentul celor trei companii fara un plan al statului, caz in care efectele daunatoare in economia americana s-ar simti cel mai tare.

De asemenea, laureatul Premiului Nobel pentru economie, Paul Krugman avertizeaza ca industria auto a SUA ar putea sa dispara, din cauza dinamicii economiei globale in plan geografic.

„Acest lucru se va intampla din cauza fortelor geografice despre care eu si colegii mei am discutat indelung. Industria auto a SUA nu mai este sustinuta de actuala economie”, a declarat Krugman, profesor la universitatea Princeton si editorialist la New York Times.

De asemenea, in cadrul unui interviu care a avut loc cu trei zile inaintea ceremoniei Premiilor Nobel, Krugman a declarat ca acordarea unui ajutor de stat celor trei mari constructori din Detroit constituie „doar o solutie pe termen scurt, determinata de refuzul acceptarii colapsului unei industrii majore in mijlocul crizei economice”.

Paul Krugman a castigat Premiul Nobel pentru munca sa in privinta tiparelor comertului international. O parte a cercetarilor sale privind geografia economica incearca sa explice de ce resursele de productie sunt concentrate in anumite locatii.

Sura: Automotive News