Chiar şi puţinii părinţi care sunt de acord cu înfiinţarea clasei pregătitoare au îndoieli că măsura va fi bine implementată. 65,15% dintre părinţi cred că sistemul de învăţământ nu este pregătit pentru a introduce această clasă începând cu anul şcolar 2012-2013.
În privinţa profesorilor care au răspuns la sondaj, rezultatele sunt asemănătoare cu cele din cazul părinţilor, diferenţele fiind sub marja de eroare de 3%.
Mai mult, din cele 1.863 de persoane care au răspuns sondajului, 55,56% susţin că această clasă trebuie să funcţioneze la grădiniţă.
În opinia repondenţilor, cele trei condiţii minime necesare funcţionării optime a clasei pregătitoare sunt: baza materială (bănci, scaune, grupuri sanitare, spaţiu suficient în sala de curs etc), existenţa programei şcolare şi corpul profesoral special format.
Aproximativ 74% dintre cei chestionaţi consideră că cele trei condiţii minime trebuie asigurate de către minister, 17% de către autorităţile locale şi 9% de către părinţi şi profesori.
Potrivit FSLI, fără aceste condiţii minime, principalele riscuri enumerate de către participanţii la sondaj sunt: copii suprasolicitaţi, nesupravegheaţi, surmenaţi, stresaţi şi obosiţi; dezechilibrul emoţional şi nu numai, al copilului, la o vârsta atât de fragedă; copiii vor fi cobaii unui experiment nereuşit; premisele creşterii abandonului şi eşecului şcolar; randament şcolar scăzut şi dezvoltarea fizică defectuoasă din cauza mobilierului şcolar.
Sondajul a fost realizat de către FSLI, on-line, în perioada 21-27 februarie 2012. La acest sondaj au răspuns 1.865 de persoane, din care 765 părinţi. 62% dintre repondenţi provin din mediu urban, 23% din cel rural, restul de 15% refuzând să precizeze. Marja de eroare a sondajului este de 3%.