Tichetul de masă reprezintă pentru 66% dintre salariaţi sprijin în ceea ce priveşte achiziţia de alimente, dar şi motivare crescută la locul de muncă (63%) şi hrană de calitate mai bună (31%).
De asemenea, 88% dintre salariaţii beneficiari, respondenţi ai studiului GfK, percep tichetele de masă ca fiind un beneficiu valoros, în timp ce 90% dintre ei susţin că utilizarea lor este uşoară, conform Agerpes.
Un procentaj de 45% dintre salariaţi declară că acordarea tichetelor de masă este un aspect de care ţin cont la angajare, considerându-le chiar un drept indispensabil, iar 62% dintre angajaţii care beneficiază de tichete de masă aşteaptă momentul distribuirii tichetelor de masă, pentru că acestea constituie o parte importantă a veniturilor (70% dintre respondenţi).
Majoritatea angajatorilor (84%) din România care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 75%, respectiv 46% dintre companiile respondente, consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătăţirea atmosferei la locul de muncă şi la creşterea productivităţii angajaţilor.
De asemenea, 80% dintre angajatorii care acordă tichete valorice susţin că tichetele de masă sunt esenţiale pentru bunul mers al afacerii lor, în timp de unul din trei respondenţi (36%) menţionează contribuţia acestora la reducerea absenteismului în rândul salariaţilor.
Principalele motive pentru care companiile din România aleg să îşi motiveze salariaţii prin intermediul tichetelor de masă constau în optimizarea costurilor prin facilităţile fiscale (46% dintre respondenţi) şi creşterea motivării angajaţilor, cu impact direct asupra competitivităţii companiei, a atragerii şi retenţiei de personal (36% dintre angajatorii care au participat la studiu).
Pe de altă parte, studiul GfK relevă că, în rândul companiilor care nu acordă tichete valorice, gradul de conştientizare a avantajelor acestora este mai redus comparativ cu cele care o fac. În acest context, aproape unul din doi angajatori care nu acordă tichete de masă (46%) consideră că acestea sunt esenţiale pentru bunul mers al afacerii.
În ceea ce priveşte comercianţii parteneri şi tichetele acceptate la plată, aceştia se declară, în proporţie de 77%, satisfăcuţi şi foarte satisfăcuţi de tichetele de masă electronice şi, în proporţie de 75%, satisfăcuţi şi foarte satisfăcuţi de tichetele cadou. Totodată, 73% dintre comercianţii participanţi la studiu agreează tichetele de masă pe suport de hârtie, iar 79% dintre partenerii acceptanţi de vouchere de vacanţă (hoteluri, pensiuni, agenţii de turism) sunt satisfăcuţi şi foarte satisfăcuţi de această modalitate de plată.
Peste două treimi dintre comercianţi (67%) declară că implementarea sistemului de tichete valorice le-a adus reale beneficii, cum ar fi creşterea vânzărilor şi a numărului de clienţi. În cazul a 59% dintre comercianţi este vorba despre creşterea valorii medii a unei tranzacţii, iar 48% dintre aceştia consideră că sistemul de tichete de masă a contribuit la fidelizarea clienţilor.
Potrivit studiului, tichetele de masă cresc puterea de cumpărare a beneficiarilor şi, implicit, valoarea medie a coşului de cumpărături. Astfel, supermarketurile şi magazinele de proximitate sunt primele beneficiare ale acestei creşteri, în proporţie de 67%, respectiv 52%.