Tinerii europeni din ziua de astăzi sunt utilizatori de Internet sofisticaţi, 79% dintre aceştia accesând frecvent reţele sociale, însă cei mai mulţi nu sunt conştienţi de pericolele la care se expun pe net, conform unui studiu al companiei Microsoft.
Microsoft a realizat, recent, un studiu din nevoia urgentă de a educa copiii în ceea ce priveşte utilizarea responsabilă a Internetului şi conştientizării online. Rezultatele evidenţiază faptul că aproximativ jumătate din tinerii europeni (46%) au dat curs unei solicitari online venită din partea unui necunoscut sau în cadrul reţelelor sociale.
Tinerii europeni din ziua de astăzi sunt utilizatori de Internet sofisticaţi, 79% dintre aceştia accesând frecvent reţele sociale totuşi, studiul Microsoft arată lacune importante în ceea ce priveşte conştientizarea securităţii lor online şi educaţia privind Internetul în totalitatea lui. 43% dintre tineri consideră publicarea de informaţii personale online ca fiind complet sigură, 44% publică numele şcolii lor în cadrul detaliilor personale postate online, iar 1 din 8 publică adresa de acasă.
40% dintre părinţi sunt nepăsători
În ciuda acestor aspecte, 59% dintre părinţi sunt siguri că proprii lor copii îşi iau măsurile de securitate necesare în ceea ce priveşte informaţiile pe care le publică online. Aproape două treimi dintre tineri (63%) afirmă că părinţii lor nu le limitează sau controlează utilizarea Internetului şi 40% dintre părinţii din Europa recunosc că nu monitorizează activităţile online sau postările copiilor lor.
„Generatia web din zilele noastre comunică şi împărtăşeşte informaţii personale pe Internet şi prin numărul din ce în ce mai mare al reţelelor sociale. Apariţia social media a dat naştere unei lumi de utilizatori web sofisticaţi, însă copiii noştri şi tinerii încă mai au nevoie de îndrumare privind informaţiile pe care le pot împărtăşi online în siguranţă”, Călin Tatomir, General Manager Microsoft Romania.
Studiul a fost realizat prin intermediul Microsoft MSN pe 11 pieţe, inclusiv Marea Britanie, Benelux, Danemarca, Finlanda, Grecia, Italia, Olanda, Portugalia, Suedia, Spania şi Irlanda. Au fost intervievate aproximativ 14.181 persoane din cele 11 ţări.
SURSA: Microsoft