Competitivitatea ridicată din piața muncii este unul dintre principalele cauze, însă 2 companii din 10 consideră că accesul la candidați specializați este îngreunat și de lipsa brandului puternic de angajator al acestora.
Pentru fiecare poziție deschisă, 58% dintre companiile participante la sondaj susțin că au mai puțin de 50 de aplicanți, în timp ce 26% primesc între 50 și 100 de CV-uri.
Doar 7% dintre companii au până la 200 de candidați pentru o poziție deschisă, iar 9% au peste 250 de candidați, acestea fiind majoritatea companii mari și foarte mari.
Cu toate acestea, și oferta de candidați din piață, în ansamblu, a scăzut în ultimii câțiva ani, observă 77% dintre companiile respondente, în timp ce 5% consideră că a stagnat sau, respectiv, că a crescut ușor.
Inevitabil, procesele de recrutare au devenit prea lungi, susțin 47% dintre companii, și în același timp mai dificile față de acum 2 ani (42%).
Timpul de recrutare pentru pozițiile deschise este cuprins, pentru aproape jumătate dintre respondenți, între 30 și 60 de zile, iar 14% spun că reușesc să angajeze după 90 de zile sau chiar mai mult.
Cel mai greu de recrutat sunt candidații pentru poziții precum cele de muncitori calificați (37%), specialiști IT (26%) sau specialiști în vânzări (26%). Managerii, contabilii sau specialiștii în finanțe-bănci sunt, pe de altă parte, categoriile care pun cele mai mici probleme recrutorilor.