Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienții testează, probează și analizează mai multe produse înainte de a cumpăra, însă, în mediul online retailerii pot aplica o serie de măsuri pentru a preîntâmpina acest lucru.

În perioadele de vârf, precum campaniile de Black Friday sau de Sărbători, procentul de renunțare la coșul de cumpărături scade, mai ales în cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregătit din timp aceste campanii, potrivit Teamshare. De regulă, în perioadele de vârf utilizatorii știu produsele, s-au documentat înainte și doar așteptă momentul potrivit sau prețul bun.

"Adăugarea produselor în coș nu presupune neapărat intenția de cumpărare. Mulți utilizatori folosesc coșul de cumpărături pe post de wishlist. Ei sunt încă în etapa de 'vânare a prețurilor', evaluează alte oferte sau condiții de livrare mai rapide. Decizia vine mai târziu, după ce probabil utilizatorul a adăugat același produs în coșurile de pe mai multe site-uri. Odată ce utilizatorul a decis să achiziționeze, mici obstacole, precum un formular de comandă cu două-trei câmpuri în plus de completat nu duc la abandonarea coșului", spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Este adevărat, adaugă acesta, că procesele de checkout complicate pot face utilizatorul să se răzgândească, mai ales dacă are și alte opțiuni.

De ce se răzgândesc cumpărătorii

Potrivit experților Teamshare, motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunțe la coșul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară prețul, indecizia față de achiziție sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Cumpărătorii pot fi motivați să nu mai abandoneze coșul de cumpărături prin câteva metode și instrumente esențiale pentru cumpărător. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual și logare imedită prin rețele sociale. Și  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăți. Numărul de telefon și adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esențiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact și cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea,  implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar în cazul în care achiziția se face într-un interval limitat de timp, voucherele și  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esențial pentru achitarea coșului este politica de retur și garanție clară și simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate și gestiune ERP, care se adresează atât clienților business to business cât și business to consumer. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienți din România și țări ca Marea Britanie, Franța, Austria sau Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piața din România din 2003.