Conform Gartner, aplicaţiile gratuite vor reprezenta 89 la sută din totalul de download-uri în 2012, care vor depăşi 45.6 miliarde în 2012, cu download-uri gratuite pe partea de contabilitate pentru 40.1 miliarde de dolari, în timp ce valoarea plătită pentru ceea ce descarcă va ajunge la 5 miliarde de dolari.
"În ceea ce priveşte aplicaţiile pe care consumatorii le cumpără, 90 la sută din aplicaţiile care se descarcă cu plată costă sub 3 dolari fiecare", spune Sandy Shen, Research Director Gartner. "Similar cu aplicaţiile gratuite, aplicaţiile cu preţuri mici vor reprezenta majoritatea download-urilor. Aplicaţii cu valoarea între 99 de cenţi şi 2.99 dolari vor reprezenta 87.5 procente din descărcările plătite în 2012, şi 96 la sută până în 2016".
Gartner estimează că Apple App Store va avea mai mult de 21 de miliarde de descărcări în 2012, ceea ce reprezintă o creştere de 74 la sută în 2011 şi indică o continuare a cererii puternice de aplicaţii mobile.
"Apple deţine în continuare cea mai mare cotă de piaţă pe această zonă, având în vedere avantajul de 25% al App Store disponibile în toate magazinele", a declarat Brian Blau, Research Director Gartner.
"Numărul de aplicaţii disponibile este condus de către un număr tot mai mare de magazine în piaţa astăzi, care includ proprietarii de platforme, furnizorii de dispozitive, furnizorii de servicii de comunicaţii, şi alţii care doresc să ofere servicii de aplicaţii mobile de bază. Aceste magazine vor regăsi cota lor combinată din creşterea numărului total de descărcări, dar cererea pentru aplicaţiile la nivel global va fi în continuare dominată de Apple, Google şi Microsoft."