90% dintre retailerii din UE sunt de părere că vânzările online de alimente vor deveni profitabile în următorii ani

PwC a venit cu o nouă cercetare care arată că 90% dintre retailerii și specialiștii europeni din acest domeniu se așteaptă ca vânzările online de produse alimentare să devină profitabile până în 2030.

În această cercetare au fost incluse estimări care arată că ponderea vânzărilor online de produse alimentare va crește astfel:

  • de la 11 procente la 26 de procente în Marea Britanie
  • de la 8 procente la 25 de procente în Olanda
  • de la 9 procente la 23 de procente în Franța
  • de la 4 procente la 11 procente în Germania
  • și de la 3 procente la 10 procente în Turcia

Studiul mai arată că până în anul 2050, cota de piață a cumpărăturilor va înregistra o nouă creștere care va ajunge le 50% în țările menționate anterior.

„Comerţul cu amănuntul de produse alimentare, aşa cum îl cunoaştem astăzi, va continua pentru câţiva ani, ancorat de magazinele tradiţionale care oferă alimente proaspete, interacţiune senzorială şi umană, precum şi de capacitatea lor de a acţiona ca showroom.

Dar veniturile şi profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe măsură ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale şi de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nişate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect şi companii specializate în livrări la domiciliu. Magazinul fizic, însă, nu va dispărea, doar se va reinventa pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, iar dezvoltarea vânzărilor online, denumite şi eGrocery, va fi o modalitate de a încetini pierderea de cotă de piaţă în faţa concurenţilor de servicii exclusiv online.

Deja, multe reţele tradiţionale de magazine au făcut paşi în acest sens, implementând livrarea la domiciliu şi/sau serviciul „click & collect””, susţine Ruxandra Târlescu, partener PwC România.

Cea mai rapidă creștere este așteptată pe segmentul livrărilor la domiciliu

PwC mai spune că cea mai rapidă creştere este aşteptată pentru segmentul livrărilor la domiciliu, până în 2030. De asemenea, firma de consultanță mai spune că este așteptată și o creștere pe segmentul de serviciile „click & collect”.

„Conceptele eGrocery au două modalităţi pentru a deveni profitabile: trebuie să vândă mai mult, cu marje mai bune, şi trebuie să găsească modalităţi de a reduce costurile. Fără excepţie, companiile vor trebui să se adapteze şi să modernizeze toate operaţiunile, dezvoltând un sortiment de reduceri flexibil şi ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficientă din punct de vedere al costurilor şi automatizată, o infrastructură de click & collect automatizată şi eficientă, precum şi soluţii de plată cu costuri reduse.

Automatizarea, robotica şi analiza datelor vor juca un rol esenţial în transformarea profitabilităţii cumpărăturilor online de produse alimentare. Deşi camioanele care se conduc singure şi utilizarea pe scară largă a dronelor de livrare rămân o perspectivă îndepărtată, există multe lucruri pe care managerii le pot face astăzi pentru a creşte vânzările, a îmbunătăţi eficienţa operaţională şi a reduce costurile. Evoluţiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o creştere a numărului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare şi o creştere a cotei de piaţă, facilitând operaţiunile profitabile”, notează compania de consultanţă.