Cu câteva zile în urmă, piaţa auto românească a primit o nouă infuzie de forţă şi exclusivism. Cei patru membri ai familiei 911 Carrera au debutat oficial ca noi concurenţi n pretenţiosul segment al maşinilor sport de lux.
Pornind de la premisa că aveţi cel puţin 85 de mii de euro prin buzunare, că sunteţi dispuşi să circulaţi numai între orele de vårf şi pe şosele proaspăt reparate vă putem da o veste bună. Porsche a lansat în Romånia patru noi bolizi care îi vor face pe mulţi pasionaţi să bage adånc måna în buzunare. Alături de Ferrari şi Lamborghini, cei de la Porsche împart o zonă a pieţei care a băgat deja milioane de euro în buzunarele comercianţilor, iar în 2008, premisele sunt încă favorabile. Am putea adăuga aici şi Maserati, Bugatti sau Bentley, însă modelele acestor mărci sunt mai degrabă luxoase decåt sportive.
Revenind la noile Porsche 911
Carrera şi Carrera S, ambele în variante coupé şi cabriolet, trebuie menţionat că, în timp ce inginerii din Stuttgart au găsit soluţii de perfecţionare ale puterii, stabilităţii şi siguranţei, designerii par să se fi oprit la habitaclu fără a interveni sesizabil asupra stilului deja clasic al caroseriei. Prin introducerea, în premieră, a injecţiei directe de benzină pe o maşină sport Porsche, puterea maximă a modelului 911 Carrera, cu motorul de 3,6 litri, a crescut cu 20 CP, ajungånd la 345 CP, iar puterea maximă a modelului 911 Carrera S, cu motor de 3,8 litri, a crescut cu 30 CP, ajungånd la 385 CP. Datorită acestui surplus de putere, 911 Carrera S Coupé poate atinge acum o viteză maximă de 302 km/h. Pentru confortul interior, modelele 911 Carrera oferă opţiunea de scaune ventilate pentru locurile din faţă. O nouă generaţie a sistemului multimedia Porsche este oferită acum pe seria 911. Acesta conţine un display color de 6,5 inci cu funcţie touch screen, unitate CD/ DVD combinată cu modulul de navigaţie cu harddisc sau cu receptor TV digital. De asemenea, este oferită facilitatea de conectare a telefonului mobil prin interfaţa Bluetooth şi posibilitatea de conectare la surse audio externe USB sau iPod.
35 de unităţi în 2008
Conform importatorului autohton, preţul modelului standard 911 Carrera Coupé este de 71.981 de euro fără TVA, iar pentru 911 Carrera S Coupé, preţul de pornire pentru echiparea standard este de 80.836 de euro fără TVA. După ce, în 2007, marca Porsche a atins vånzări de 147 de unităţi, în creştere cu 69% faţă de 2006, în primul semestru al acestui an, numărul de unuităţi comercializate a fost, conform APIA, de 66 de unităţi, cu 2,9% mai mic decåt în aceeaşi perioadă a anului precedent. Oficialii Porsche Romånia consideră că, „pentru întreg anul 2008 se va atinge un volum de livrări pentru marca Porsche de 140 de unităţi, din care circa 35 autoturisme din seria 911“.
Panamera soseste in 2009
Îndrăgostiţii de marca Porsche aşteaptă cu nerăbdare şi sosirea noului model Panamera anul viitor. Vehiculul va avea o caroserie cu patru uşi şi va putea transporta patru persoane, devenind un rival de temut pentru Maserati Quattroporte, Mercedes CLS sau viitorul Aston Martin Rapide. În afara obişnuitelor motorizări alimentate cu benzină, Porsche pregăteşte şi o surpriză. Un propulsor hibrid, similar cu cel amplasat pe conceptul Cayenne hibrid. Deocamdată, oficialii companiei nu au dat prea multe detalii despre uzinele de forţă care vor propulsa „unul dintre cele mai controversate modele ale deceniului“ şi nici nu au precizat cu exactitate momentul lansării, dar presa germană susţine că vor exista trei motoare cu puteri cuprinse între 300 şi 520 CP, iar prezentarea oficială va alea loc la salonul auto de la Geneva din 2009. Pånă atunci, Porsche AG a anunţat deja comercializarea în 2009 a unei ediţii speciale Cayenne S numită Transsyberia (foto). Maşina va avea un propulsor V8 de 4,8 litri, care pune la dispoziţia şoferului nu mai puţin de 405 CP. Deşi vorbim de un vehicul de mari dimensiuni, accelaraţia de la 0 la 100 km/h se va putea face în numai 6,1 secunde. Conform presei germane, preţurile acestui model vor începe de la 77.558 de euro.