92% dintre liderii globali sunt de părere să programele de sustenabilitate sunt esențiale pentru companii

În studiul realizat de Oracle, în colaborare cu un consilier CIO și instructor pentru Harvard Professional Development, arată că 92% din liderii de afaceri sunt de părere că programele de sustenabilitate și de mediu, sociale și de guvernanță sunt esențiale pentru succesul organizațiilor pe care le reprezintă.

Același studiu mai arată 40% dintre respondenți sunt de părere că cel mai important beneficiu se referă la imaginea brandului.

Cercetarea, care a purtat numele de ”No Planet B”, a mai arătat că 91% dintre respondenți se confruntă cu obstacole majore în implementarea iniţiativelor de sustenabilitate şi ESG. Pe acest fond, 35% spun că au probleme în obţinerea de măsurători despre ESG de la parteneri şi terţi, 33% invocă lipsa de date, în timp ce 32% spun că întâmpină probleme în ceea ce privește procesele manuale de raportare, despre care spun că necesită mult timp.

În plus, 96% dintre aceștia spun că prejudecăţile şi emoţiile umane distrag adesea atenţia de la obiectivul final, în timp ce 89% sunt de părere că organizaţiile care folosesc tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea unor practici de afaceri durabile vor fi cele care vor avea succes pe termen lung.

În acest context, 93% dintre respondenți au precizat că ar avea încredere într-o aplicaţie software automatizată în locul unui om pentru a lua decizii sociale şi de sustenabilitate și și-au menționat și decizia. Așadar, 43% au declarat că boţii” sunt mai buni la colectarea fără erori a diferitelor tipuri de date, 42% au spus că ei sunt mai buni la luarea unor decizii raţionale şi nepărtinitoare, în timp ce 41% spun că ei sunt mai buni la prezicerea rezultatelor viitoare pe baza indicatorilor/performanţelor anterioare.

Oamenii sunt în continuare esențiali

Cu toate acestea, cercetarea realizată de Oracle arată că liderii de afaceri consideră că oamenii sunt în continuare esențiale pentru succesul inițiativelor sociale și de sustenabilitate. De asemenea, 48% spun că oamenii sunt mai buni la implementarea schimbărilor pe baza feedback-ului din partea părţilor interesate, 46% spun că oamenii sunt mai buni la educarea celorlalţi cu privire la informaţiile necesare pentru a lua decizii, în timp ce 42% sunt mai buni la luarea de decizii strategice în funcţie de context.

Studiul Oracle evidenţiază, totodată, că 93% dintre aceștia susţin că sustenabilitatea şi factorii sociali sunt mai importanţi ca niciodată, în timp ce 94% spun că societatea nu a făcut suficiente progrese.

Pe de altă parte, 45% dintre respondenți sunt de părere că întreprinderile pot aduce schimbări mai semnificative în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi factorii sociali decât indivizii sau guvernele singure, 78% că se simt frustraţi şi sătui de lipsa de progres a întreprinderilor până în prezent, iar 84% că întreprinderile ar face mai multe progrese în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi obiectivele sociale cu ajutorul Inteligenţei Artificiale. În plus, 61% că roboţii vor reuşi acolo unde oamenii au eşuat.

Rezultatele cercetării Oracle se bazează pe un sondaj realizat de Savanta, Inc. în perioada 25 februarie – 14 martie 2022, pe un eşantion de 11.005 persoane din 15 ţări (SUA, Marea Britanie, Germania, Olanda, Franţa, China, India, Australia, Japonia, Singapore, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Brazilia şi Mexic).